bs player välkkyy

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Dekke, Sep 19, 2004.

1. Dekke

Dekke Member

Trophy Points:
    11
    Ongelma on että elokuvia katsoessa kuva välkkyy. Joko niin että mustat palkit välkkyvät tai niin että koko kuva välkkyy. Välkkyminen esiintyy sekä avi- että mpg tiedostoja toistettaessa. Bs player on aikaisemmin toiminut moitteetta ja vika on ilmaantunut "itsestään" eli mitään muutoksia asetuksiin ei ole tehty. Pienessä ikkunassa toistettaessa välkkymistä ei esiinny mutta kun kuvan kokoa kasvattaa, alkaa tuo ärsyttävä välkkyminen, myös tekstitys ja työpöydän kuvakkeet välkkyvät. Sama toistuu koko kuvan näytössä. Muilla playereillä ongelmaa ei esiinny.
    Olen asentanut ohjelman uudestaan, ei auta, olen kokeillut eri codekeilla, ei auta. Heitin kaikki muut codekit mäjelle ja asensin vain ffd-show -paketin mutta ei auta sekään. Asetuksista olen koittanut muuttaa kaikkea mutta millään ei tunnu olevan mitään vaikutusta.
    Näytönohjain on geforcen ti4600 ja koneenkäyttäjä mallia tumpelo. Olen kiitollinen kaikista neuvoista.

2. Dekke

Dekke Member

Trophy Points:
    11
    ...eli pientä tarkennusta vielä. Tuo välkkyminen esiintyy pääsääntöisesti niin että vain mustat palkit ja tekstitys välkkyy. Jos elokuvassa ei ole tekstiä tai tekstityksen kytkee pois päältä niin vain palkit välkkyvät, kuva toistuu normaalisti.

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Toimiiko muilla soittimilla?
    Päivittänyt näytönohjaimen ajureita lähiaikoina?

4. Dekke

Dekke Member

Trophy Points:
    11
    Muilla playereillä pystyy elokuvia katsomaan ja ongelmaa ei esiinny. Näytönohjainta on päivitetty mutta bs-player on toiminut päivityksen jälkeen moitteettomasti.
    Cleandisciä ja ad-awarea olen käyttänyt silloin tällöin jos sillä nyt mitään merkitystä on.

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    oletko kokeillut asentaa uudelleen BSplayer:iä?
    Käytössä uusin versio?
    BSPlayer asetuksista päällä "Draw subtitles to overlay surface" ?

6. Dekke

Dekke Member

Trophy Points:
    11
    Versio on 1.02 eli käsittääkseni uusin. Uudelleenasentamista olen kokeillut jo useamman kerran ja asetuksissa on tuo mainitsemasi kohta valittuna. Ei tunnu mikään auttavan...
    Mikä muu ohjelma on hyvä elokuvien katsomiseen? Windowsin mediaplayer ja realplayer löytyvät koneelta mutta eivät käyttöliittymältään mielestäni ole BS playerin tasoisia.

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    media player classic ja vlc ovat loistavia mediasoittimia.

8. Dekke

Dekke Member

Trophy Points:
    11
    kiitos vinkistä, kokeillaan.

Share This Page