Elikkäs jälkeen monien vuosien on alkanut kuumottaa uuden näytön osto. Viikonloppuna oli lanit ja huomasin eräällä kaverilla hieman muita näyttöjä paremman, jota arvelin IPS-näytöksi (Dell), ja sellainenhan se olikin. Itsellä ollut jo monta vuotta käytössä tälläinen Acerin AL2216W näyttö, josta olen pitänyt ja mennyt sellaisella periaatteella, että "sitten kun tämä hajoaa, ostan uuden". Itse pääsääntöisesti pelailen World of Warcraftiä ja League of Legendsiä, sekä satunnaisesti myös muitakin pelejä genrestä genreen. Tykästyin tuon IPS-näytön väreihin ja hetken aikaa lueskelinkin enemmän niistä ja katselin muita ketjuja, että mitä ihmiset täällä ehdottelevat. Hinnassa mielellään haluaisin pysyä 200€ tienoilla, ja mietiskelin tässä, paljonko noiden IPS-näyttöjen kuvanlaatu oikeasti muuttuu esim. Verkkokauppa.com:in halvin IPS 23 tuumainen oli joku 139€ vs. Dellin 180-220€ IPS. Eli pelejä pelailen, mutta nautiskelen mielummin niiden kauneudesta ku gotta go fast 144hz. Tälläsii vaihtoehtoja nyt hetken aikaa miettinyt: 1: Asus "Hällävälii" halpa IPS 2. Asus hieman kalliimpi, ero tuohon 1. ?? 3. Delli 4. Dell ft. palkkapäivä 5. Sit erikoisimpana vaihtoehtona mitä täältä löysin oli tämä Samsungin 27 tuumainen, mitenkä häviää esim IPS:lle?
Itellä on toi asus vs239hv ja pakko sanoo että erittäin tyytyväinen olen ollut tähän. Näytössä tosi hyvät värit ja hyvä koko ja muutenkin pelittää loistavasti. Ei oikeastaan miinuksia, paras IPS näyttö 150e budjettiin, suosittelen.
Olen jo useassa ketjussa kertonut mielipiteitäni tuosta Samsung S27D590P mallista. Lyhennettynä : Erittäin hyvä näyttö, mahtavat värit eikä ihan mitään moitittavaa. Itsellä on niitä 2 kpl vierekkäin ja himottaisi ostaa kolmas ! Ainoat asiat mitä puuttuu : Vesa liitäntä, sekä jos tarvit jostain syystä enemmän kuin 60hz niin se on puute. Itselle yli 60hz on humpuukkia enkä tarvi moista. Itsekkin pelailen lolia diamond rankilla, tuskin näytöllä mitään väliä siinä mielessä on.
Tänää tuli haettuu tämä Samsungi ja oon kyl tosi tyytyväinen . En edes miettinyt kyseistä vaihtoehtoa ennenkuin täältä sen bongasin jostain muusta sun viestistä.
Onpa mukava kuulla että on ollut kommenteista apua. Olen ihmetellyt itsekkin miksi kyseistä näyttöä ei oikein näe missään, edes youtubessa ei ole montaa videota. Ehkä jäänyt 4K höpötysten jalkoihin tämmöiset hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvät näytöt.
Olin itekki etsimässä kohtuuhintaista IPS-paneelia, riippuu tietenkin vähän mitä sillä tekee. Siis pelaako vai leikkaako esim. video-materiaalia niinkuin itse. Pelaamiseen olen lukenut että TN paneeli on hyvä vaihtoehto pienemmän viiveajan (n.1-2ms) ja halvemman hinnan vuoksi, mutta silloin taas värit ja katselukulmat jäävät uupumaan. Tietenkin on laadukkaita TN paneeleita mutta sit saa kans pulittaa IPS-paneelissa (suht laadukkaassa ainakin) on hyvät katselukulmat, hyvä värintoisto, mutta myös hieman isompi viiveaika (yleensä 5ms) Ero viiveaikojen välillä ei ole omaan silmään koskaan pistänyt, mutta ammatitaitoiselle fps pelaajalle varsinkin tämä saattaa iskeä pahasti silmään. Itse päädyin ostamaan Dell U2711 IPS monitorin kun löysin tämän mahtavan muutaman vuoden vanhan monitorin parilla sadalla sain (tais olla 1000e näyttö kun julkastiin). Eikä ole harmittanut yhtään! hyvä vinkki, kannattaa ottaa selvää että tykkääkö matta-pintaisesta vai heijastavasta näytöstä. Itse huomasin todella ison eron tässä kun vaihdoin 2013 mallin imacista jossa on todella heijastava näyttö PC-puolelle ja ostin tämän Dell:in matta pintaisen näytön. Käytetyn näytön osto on tosin aikamoista riskipeliä kun monet näytöt lähtevät vuotamaan, tai niistä menee pixeleitä rikki jossakinvaiheessa. Jos ostat uuden näytön niin BenQ ja DELL tekee laadukkaita ainakin! Resoluutiosta senverran, että perus pelaamiseen riittäneen se 1920x1080, mutta esim. 2560x1440 on mielestäni paljon mukavempi kaikkeen touhuiluun. Enemmän resoluutiota, sitä enemmän se vaatii näyttikseltä voimaa, joten jos omistat hyvän näytönohjaimen nii isommatki resoluutiot pyörii kivasti! (varsinkin pelit)