Morjens! Mulla on MSI K7N2 Delta2 emo jossa siis ääni integroituna. Kaikki on toiminut aivan loistavasti tähän päivään saakka. Asensin jossain vaiheessa päivää paketin WM9codecs.exe (Microsoftin oma siis) ja jatkoin puuhastelua mm. musiikkia koneella kuunnellen. Sitten lähdin asioille, sammutin koneen ja takaisin tullessani, koneen käynnistettyäni ääniä ei kuulu ollenkaan. Asensin realtek97'ac:n ajurit uudelleen. (pari kolme kertaa!) Käytin järjestelmän palautusta pariin otteeseen (pistettä ennen em. codec packin asentamista). Mikään ei auta. Kone pöyrittää normaalisti äänitiedostoja, cd-levyjä ym. ja kaikki pyörii normaalisti. Ääntä ei tule vain ulos asti. Olen kokeillut kaiuttimia sekä kuulokkeita. Mitä helevettiä? Alkaa hihat palaa...taas! APUA?
ei oo. Vielä täydennystä; kun mulla on dv-kamera firewirella kiinni koneessa niin sen kautta menee ääntä sekä sisään että ulos. Normaali headsetillä ei taas kuulu mitään eikä myöskään mikillä mee sisään itään.
Kyllä. "Laite toimii oikein". Eri versioita ajureista on kokeiltu. Kaikki codecit poistettu ja asennettu uudelleen ja poistettu ja.... Alkaa jo hiukan ideat loppumaan. Toinen emo joka hajoo 2 kk sisällä (mikäli emo nyt rikki on...). Voiko joku komponentti koneessa rikkoa emoja...? Edellinen tosin hajosi aivan eri tavalla... Vituttaa aika rankasti. Kone toimi kuin unelma 2vkoa ja nyt yhtäkkiä ei... plz, jeesatkaa jos vaan hiukankin pystytte. En taas jaksais purkaa koko myllyä ja lähteä kauppaan kiikuttamaan takuuseen emoa... Luulevat vielä että hajotan tarkotuksella kun 2vkon jälkeen taas vien vaihtoon.
Vioittunut virtalähde voi vioittaa muutakin laitteistoa. käynnistä/start->suorita/run->dxdiag katso valittaako tuo mitään ja katso onko sound välilehdellä laitteistokiihdytys päällä ja täysillä.
Miten sulla meni aiempi emolevy rikki? Tuli mieleen semmoinen äärimmäisyystapaus (?) kuin maadoittamattomuus. Onko sulla siis kone maadoitetussa pistorasiassa kiinni ja kuunteletko tietokoneen musiikkia erillisvahvistimen kautta? Mikäli kone ei ole maadoitetussa pistorasiassa ja kiinni erillisvahvistimessa niin on jopa mahdollista, että emolevy voi rikkoontua. Tai näin ainakin olen joskus jostakin lukenut mutta tuostakin liikkuu paljon ristiriitaista informaatiota. Josko joku nerokkaampi voisi valaista paremmin tämän asian suhteen.