Minulla katos äänet koneesta järjestelmä on windows me. Kone tilttas kun oli windows mediaPlayer viimeks päällä ja yritin sammuttaa koneen ja katkaisin vain virrat pois, sit yritin koneen päälle laittoa joka ei onnistunut kuin käynnistys levykkeen kautta jotenkuten ja tein neljä päivää töitä että saan normaaliksi noi värit ja sitten oli hiiri kateissa jonka löysin kun poistin roskat tosta c:/windows/system.ini....stä Ei siis tule ääniä mihinkää ja kaiuttimen kuvake on ollut hävöksissä tosta alapalkista oikealta alhaalta. olen kokeillut kaikkia noita eri soittimia ym mitkä tarttes äänen niin ne herjaa että äänilaitetta ei ole asennettu tai ei ole käytössä JOS joku vois avitella, Ps tein kovasti turhaa työtä ton hiirenkin takia kun se hävis mutta täältä saatujen ohjeiden perusteella sain sen toimimaan, eli miten olis ton äänen kans, onkos jossakin taas roskia ja missä tälläkertaa?????????????? kiitti.
Kertoopi että äänikorttisi ajureita ei ole asennettuna. Äänikortin/koneen tiedoilla voi googlettaa sopivat ajurit tai vaikka mbnetin ajuriapajalta.
Kiitos jo nyt mutta mistä minä löytäisin ne tiedot koneesta niistä ääniajureista että tiedän minkä asentaisin koneelleni kiitos
Oletkohan roskia poistaessasi system.ini:stä heivannut pois äänikortin tietoja. Ne ajuritiedostot tod.näk nököttää edelleen kovalevyllä, vaan ei tule käyttöön. Laitehallinassa laittee poisto ei deletoi ajureita. Voi winukan häirössä ajuritkin tuhoutua. Sillion yleensä herjaa uupuvista dll tiedostoista. Mistä sä olet asentanut winME:n? Kyselikö asennus äänikortin ajureita? Samasta paikasta. Asennat nyt. Jos ei laitehallinassa äänikorttia, niin lisää laite jne. Päivitä ajurit jos kortti näkyy. Jos käyttis on muualla asennettu, sun pitää ruveta kaivamaan koneen tietoja, jotta löydät ajureita valmistajan sivuilta yms. Emoon ympätyt äänpiirien ajureita piirivalmistajan sivuilta.
kävin vielä katselemassa tuolta laitehallinasta ja löysin ton järjestelmän kaiuttimen ja se ilmoittaa että laite toimii oikein ilmeisesti olen hävittänyt jotain tärkeää. Muutama vuosi sitten käytin huollossa tätä masinaa ja en tiedä sit asensiko ne tämän käyttöjärjestelmän omalta levykkeeltään vai tosta mikä oli alkuperäinen tämän koneen mukana.en kyllä tiedä tosta äänikortti hommasta että mikä se tässä versiossa sit on. niin mitenköhän lisä asentelemalla ne järjestelmän äänet sit sais takasi.kun senhän jotenkin voisi tehdä sen osittaisen uudelleen lataamisen mutta ku en tiedä miten ja mitä lataisi.Ps kiitos teille,,, minulla on tässä kaikkea muuta kiirettä ettei ehdi ihan reaali ajassa paneutua tähän mutta yritän. Oikeastaan kaikki tää alko viimeviikolla kun yritin soittaa media playerillä jotain karaoke kappaletta ja se tökki ja tilttas sammutin koneen ja aamulla oli suuria käynnistysvaikeuksia en tarkkaan muista hävisikö se silloin tuo kaiuttimen kuvake olen jostain lukenut että juuri tollaset voi sotkea tällaisen vekottimen,,että silleen
Hyvä että sulla on levy, joka tuli koneen mukana. siellä niitä ajureita on. joku laite voi olla 98ME:n jälkeinen ja silloin pitäis olla valmistajan ajurilevy. Voit kokeilla Laitehallinassa äänikortille Päivitä ajurit ja käskeä etsimään cd:ltä. Voi joutua selaamaan siihen win kansioon. Voi päivittää kadonneet. Saattaa sanoa, että järjestelmässä jo on, eikä levyllä uudempia. 98:ssakin on Järjestelmätiedot, joka näyttää Laitehallintaa enämpi tietoja osista. Sieltä saatat nähdä piirisarja tiedot yms. , joilla voit etsiä valmistajan uudempia ajureita. http://koti.mbnet.fi/jjw/html/1_10_lisaavut.html Tossa kuvallinen ohje, miten 98ssa käyntiin. Toi meni bookmarkkeihin, niin ei tarvi kaikkea kirjoittaa, kun perusteita kysytään. Katso saitin etusivusta lähtien.
kiitti taas,, nyt yrittelen taas sit parannella konetta,, mutta ku on jääkiekkohullu niin täytyypi katsella telkusta,, mutta huomenna otan taas yhteyksiä jos vaikka jotakin olisin saanut aikaan.kiitti
Toi etusivu kehoitus oli, koska asiallisen näköisesti toteutettu. Ja näyttää lähtevän winukan käyttökin (1 jakso) (versioiden jälkeen) hiiren oikeasta (=kakkos) napista lähtien. Ja jaksoja 8.