Tervehdys ! Olen täysin aloittelija tietokonejutuissa mutta intoa on enemmän kuin tietoa ! Ongelmani on seuraavanlainen: Latasin .AVI tyyppisen elokuvan jonka sain kivasti näkymään ladattuani codekit koneeseen MUTTA, jostain syystä elokuvan äänet eivät kuulu normaalisti. Kuuluvat osittain, mukana valtava kohina/rohina joka estää äänen kuulumista. Olen ladannut jos minkälaista codekkia, myös audiolle, saamatta apua ongelmaani. Aikaa olen viettänyt paljon lukeassani keskustelupalstaa.. Suurkiitos etukäteen !
ettei olisi kameralla kuvattu elokuva teatterissa jollin äänet voi olla mitä on.. ohjella Gspot saat äänen pakkaus formaatin tietoon.
Jep, tsekkasin Gspotilla, Moonlight Odio Dekoda jonka löysin hakupalvelun avulla ja latasin. Sama juttu.. Ääni ikäänkuin kuuluu melkoisen kohinan ja rutinan alta. Gspotista sain seuraavat tiedot: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3, ffdshow MPEG-4 Video Decoder --> DivXG400-->Subtitle Mixer, Moonlight Odio Dekoda-->Morgan Stream Switcher. Tää on outo juttu koska esim. musiikki kuuluu täysin ongelmitta.
Tervehdys tauon jälkeen. Ääniongelma selvisi yllättävällä tavalla. Äänikortti joka koneessani oli, oli niin vanha ettei se pystynyt "käsittelemään" nykyaikaisia ääniä. Yllättävää mutta uudella kortilla äänet toimivat mainiosti. Kiitoksia kuitenkin avusta !