Äänen nauhoitus koneelta

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by torsai, Sep 8, 2007.

1. torsai

torsai Member

Trophy Points:
    16
    Miten voi nauhoittaa ääntä/musiikkia esim. YouTubesta? Onko tähän olemassa jonkinlaista ohjelmaa? Mikrofonilla nauhoitetut ovat aika huonolaatuisia...

2. Nemphon

Nemphon Member

Trophy Points:
    11
    Hmmm.. Itsekin olen miettinyt. Käsittääkseni jostakin äänikortin asetuksista saa jotenki väsättyä, mutta itse en ole ymmärtänyt miten.

3. villeke

villeke Member

Trophy Points:
    16
    Moi! Itse löysin WavePad ohjelman jolla voi napata kai mitä tahansa ääntä joka nyt kaiuttimista tulee (toimii niin että panet äänityksen päälle ja sitten käynnistät äänilähteen (joka voi olla biisi/soittoääni, leffa, webbiradio tai joku muu). Itse olen onnistunut saamaan pätkän web radiota äänitettyä ja onnistui se soittoäänikin. halusin lähinnä kopioida YLE:n ääniarkistosta jotain ja en keksinyt muutakaan tapaa (käytän IE:tä harvoi ja Firefoxia jatkuvasti). Selaimessa ei ollut mitään tapaa tallentaa ääntä netin kautta. Tai en sellaista löytänyt. No, nyt WavePad koeaika on loppunut ja tähän pitäisi keksiä joku muu tapa tehdä se. Siis ilmainen, tähän hommaan ei enää viitsisi jotain uutta lisenssiä hankkimaan.
    JOS JOKU NYT TIETÄÄ niin voisi kertoa meille kolmelle ainakin!!! Please.
  4. Reli231

Reli231 Member

Trophy Points:
    11
  5. Kasavuori

Kasavuori Regular member

Trophy Points:
    28
  6. torsai

torsai Member

Trophy Points:
    16
    Miten Audacityllä saa nauhoitettua ääntä "kaiuttimista". Käytössä olisi myös stereoliitin... Saisiko äänikortin kautta jotenkin, kun käy pöydän alla hieman säätelemässä ja yhdistelemässä?

7. Kasavuori

Kasavuori Regular member

Trophy Points:
    28
    Voit Audacityssä valita äänilähteen CD/Mikrofoni/Linjatulo/jne.
    Äänikortista riippuen, tulee sen asetukset olla siten, että sen kautta kulkeva "ääni" on tallennettavissa.
    AfterDawn:in sivuilta, hakua käyttäen, löydät varmaan omaan äänikorttiisi sopivat asetukset.

8. LolzZz

LolzZz Regular member

Trophy Points:
    26
    Ääntä netistä voi vaikka tallentaa Windowsin omalla ääninauhurilla, kun vaan laittaa nauhoitus-säätimistä "Stereo Mix" tai "Summa" valituksi nimet riippuu äänikortista. Mulla AC'97 ja toi Stereo Mix on siellä. HUOM: Se pitää valita ominaisuuksista. Myös Audacityllä tarttee ton saman säädön äänikortilta.

9. Kasavuori

Kasavuori Regular member

Trophy Points:
    28
    Toki voi nauhoitta Windowsin omalla nauhurilla, jos sen ominaisuudet vain riittävät.(Saako sillä minuuttia pitempää?)
    Itselläni Realtecin AC97, ja sille säätö "Stereo mix" vain Audacitystä on riittänyt.

10. LolzZz

LolzZz Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä saa kun painat vähennä nopeutta.

Share This Page