Äänen siirtäminen kosketinsoittimesta tietokoneeseen.

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by joniz123, Dec 6, 2007.

1. joniz123

joniz123 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla on yamahan kosketinsoitin ja haluaisin äänittää ääntä kosketinsoittimesta tietokoneeseen.Kosketinsoittimessa on usb liitin ja olen liitänyt sen usb piuhalla tietokoneeseen siirtäessäni tietokoneesta midi ääniä kosketinsoittimeen.Onko olemassa mitään ohjelmaa millä saisin urb piuhan avustuksella äänet tietokoneeseen ja saisin tallennettua äänen kovalevylle?

2. LolzZz

LolzZz Regular member

Trophy Points:
    26
    Muuta en tähän mennessä keksi kun ostat koskettimen ja tietokoneen välisen ääni kaapelin. Koneessa yleensä se pistoke on 3.5mm ja koskettimissa 6.3mm. Eli ostat vain välijohdon jonka toisessa päässä on toi 3.5mm joka tulee tietokoneen "Line In"-liitäntään ja sit toisessa 6.3mm joka tulee koskettimien kuuloke liitäntään. Sitten äänität vaikka ääninauhurilla. Tai sitten vaan ostat sellasen johdon jossa kummassakin päässä on toi 6.3mm ja sitten vaan tällanen johdon ja koneen välille koska noita 3.5 - 6.3mm johtoja on aika harvassa.

Last edited: Dec 6, 2007
  3. joniz123

joniz123 Regular member

Trophy Points:
    26
    mistä mä sit löytäisen tollasen mis on kummassakin päässä 6,3mm ja sit tollasen 3,5mm adapterin?

4. LolzZz

LolzZz Regular member

Trophy Points:
    26
    Musiikkiliikkeistä löytyy toi kaapeli. toi kaapeli missä 6.3mm on (normaalisti) kitaran kaapeli, mutta käy myös koskettimiin ja muihin soittimiin. Sitten ton adapterin saa vaikka Biltemasta, mutta eiköhän sekin löydy sieltä musiikkiliikkeestä.

Kuva kaapelista:

http://www.alrica.pt/loja/images/\AMERICAN_DJ_LUZ\387215.JPG

Last edited: Dec 7, 2007

Share This Page