Minulla on sellainen outo ongelma, että äänenvoimakkuus palkki liikkuu itsestään alas... elikkä se vaimentaa äänen automaattisesti. mistäköhän tämmöinen mahtaa johtua? skannasin kaikki virukset jne ei löytynyt haittaohjelmia/viruksia...
Katso resurssienhallinnassa mitä ääniohjelmia on Program files kansiossa. Löytyykö sieltä esim. nämä: Realtek AC97 ja Realtek Sound Manager? Katso myös Ohjauspaneeli Äänet ja äänilaitteet mitä lukee Sivulla Oletusasetukset ja Säädöt, erityisesti kohta Oletuslaite ja voit samalla katsoa sieltä säädöt. Lukeeko siinä Soud Effect laitteen vasemmassa yläkulmassa esim. ABIT Audio EQ vai mitä?
Realtek AC97 ja Realtek Sound Manager <- löytyivät Se sound effect näyttää kytkennät/kaiutinvalikot jne.. tohon ympärille tulee tuollainen poikkiviiva ja se tulee luultavimmin hiirenmukana lagilla/ja viiveellä
Joo tossa kuvassa ainakin on säätö vedetty kohtaan Pieni kun se ainakin mulla on kohdassa Suuri, vai onko tämä just niitä säätöjä, joka ei pysy. Kuvassa en näe mitään poikkiviivaa. Katso nyt sitä toista säätökohtaa. Onko sulla jossakin siihen kuvake, mulla oli, mutta on aikojen saatossa jo jonnekin hautautunut. Nyt pääsen sinne resurssiehnhallinnassa Program files - Realtek AC97 - tiedostojen listan ihan loppupuolella on RTLCPC.EXE. Sitä kun klikkaa niin pääsee säätöön, jonka nimi mulla on ABIT Audio EQ. Jos samanlainen, niin katso siitä kaikki asetukset ja säädöt. Kai sulla oli siinä Ohjauspaneelissa Oletuslaite Realtek AC97?
Ohhoh pulma ratkesi... aika tyhmä vika olikin Mulla oli tietämättäni langaton näppis kiinni ja yksi tämän näppäimistä oli painunut pohjaan ja eikhöhän se ollut kyseinen äänenvoimakkuus että osaa ihminen olla tyhmä
No sattuhan sitä aina kaikenlaista. Tulihan kuitenkin perehdyttyä hiukan lisää äänipuoleen, eikö totta. :-D