Äänet ei toimi :(

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Phedu, Jun 18, 2006.

1. Phedu

Phedu Member

Trophy Points:
    11
    Moips!

Mulla olisi näiden äänien kanssa ongelmia, itse asiassa koko koneen kanssa on hieman ongelmia.

Mutta asiaan: Omistan Fujitsu Siemensin Scaleo -pöytäkoneen, johon asensin noin vuosi sitten Service pack 2:sen. Tämän jälkeen kone sekosi totaalisesti. Formatoin koko tietokoneen ja asensin ajurit koneen mukana tulleelta CD:ltä, mutta ääniä en saanut toimimaan. Ajureita olen yrittänyt asentaa levyltä moneen kertaan, mutta aina tuloksetta. Tämä äänettömyys alkaa pikkuhiljaa tympiä.

Toisena ongelmana on pelien avaaminen. Kun yritän avata jotain peliä, meinaan siis CD-levyltä asennettua kunnollista peliä, niin koneeni restarttaa itse itsensä. Tämän jälkeen kun yrittää avata nettiyhteyttä, niin se joutuu soittamaan moneen kertaan ennen kuin se yhdistää. Saman kone tekee jos yrittää vaihtaa käyttäjää. Aina täytyy kirjautua kokonaan ulos, että toisella käyttäjällä pääsee sisään, muuten kone siis sammuu.

Olisi upeaa saada kone taas pyörimään, jotta sillä voisi taas tehdä kaikkea mukavaa. Pahoittelen viestissäni olevien tietojen vähyyttä, mutta itse olen todella kömpelö tietokoneiden kanssa, enkä osaa täten antaa infoa pahemminkaan. Toki annan infoa, jos osaatte avustaa mistä saan sen selville :)

Suuret kiitokset jo etukäteen vastanneille!

Laitan tähän loppuun vielä, mitä tämä sanoo kun yritän Windows Mediaplayerillä avata äänitiedostoa: "Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa käytössä olevan äänilaitteen ongelman vuoksi. Tietokoneessa ei ehkä ole äänilaitetta. Äänilaite voi myös olla toisen ohjelman käytössä tai toimia väärin." Ja kappaleen viereen tulee punainen huutomerkki.

Last edited: Jun 18, 2006
  2. gain

gain Active member

Trophy Points:
    66
    Oletko katsonut laitehallinnan, näkyykö siellä huuto- tai kysymysmerkkejä? Pistä vaikka äänikortin merkki ja malli tänne, niin katsotaan.

3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Sisoft Sandralla saa koneen osia tietoon, tai laittamalla tuon koneen mallin hakuun Fujitsu Siemensin kotisivulle, myös uudempia ajureita löytynee Fujitsun sivuilta.

4. TeleHell

TeleHell Regular member

Trophy Points:
    26
  5. Phedu

Phedu Member

Trophy Points:
    11
    Laitehallinnassa ei näy huutomerkkejä, eikä liiemmin kysymysmerkkejäkään. Jos oikein tajuan noista äänikortin merkeistä, niin merkki on Unimodem Half-Duplex Audio Device. Kun katon tällä Sisoftwarella näitä äänikortti juttuja niin tänne tulee Class: Wave Output Devices (Playback) Device: Modeemi 1 Linjatoisto ja sitten alla lukee General Information, Specific Wave Information. Noi näyttäis olevan ihan kondiksessa, mutta sitten on tää Device Capabilities, jossa on kaikissa kohissa ruksi. Eli: Pitch Control (No), Playback Rate Control (No), Synchronous Operation (No), Sample Accurate Position Information (No) ja Volume Control (No).

EDIT: Fujitsun sivuilta olen hakenut kaikki uudet ääniajurit, mutta ei toimi.

Last edited: Jun 19, 2006
  6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Unimodem Half-Duplex Audio Device ei ole äänikortti vaan modeemin kaiutin, eli sillä ei ole tarkoitus musiikkia toistaa.

7. Phedu

Phedu Member

Trophy Points:
    11
    Mistä saisin tän äänikortin seliville? Mulla kun ei ole hajuakaan mikä se voisi olla :p Ei se kai tämä Microsoft Sound Mapperkään ole?

Last edited: Jun 20, 2006
  8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Onko mahdollista kertoa koneen mallia ja merkkiä?

9. Phedu

Phedu Member

Trophy Points:
    11
    Juu tottakai! Sori kun en heti tajunnu :p Siis FujitsuSiemens Scaleo 600. Katoin tuolta ajurihausta niin tuli: Scaleo 600 P 260 1 512MB V128 80G DVD RW R/16x XPHfi jos tuo nyt jotain auttaa =)

Share This Page