Hei! Tilasin uuden koneen ja se saapui muutama päivä sitten. Kaikki muu koneessa toimii paitsi äänet. Headsetistä ei kuulu mitäään. Äänenvoimakkuuden mikseristä näkee kuinka kaikkien muiden äänipalkit (Kaiuttimet,Firefox) liikkuvat kun laittaa jotakin musiikkia soimaan, mutta Järjestelmän äänet pysyvät nollissa. Olen asentanut ja poistanut Realtek HD:n (Realtek ALC892 Audio Codec) ajurit muutamaan kertaan ja vaihtanut ääniasetuksia Biosista, mutta mitään vaikutusta näillä keinoilla ei tunnu olevan. Olen tarkastanut että johdot ovat kytketty emosta etupaneeliin. Olen kokeillut että takapaneelistakaan ei saa mitään ääntä ulos. Googlettanut olen ongelmaa jo monta tuntia ja vaikuttaa siltä että tätä ongelmaa on ollut liikkeellä. Itse olen vain turhautunut koska eri keinot eivät ole toimineet. Kenelläkään minkäänlaista ratkaisua ongelmaan? Kokoonpano Emo: Asrock z77 pro3 Prosessori: Intel Core i5-3570k SSD: SMG 830 128G Kovo: Samsing F3 3.5'' 1TB Näytönohjain: Asus GeForce GTX 670 Käyttöjärjestelmä: Win 7 Home Prenium SP1 64bit
Oletko käynyt ohjauspaneelista katsomassa mikä sulla on oletuslaitteena toistamisessa? Sehän löytyy "Laitteisto ja äänet" -> "Äänilaitteiden hallinta" -> "Toistaminen"-välilehti. Sieltä pitäs löytyä joku "Kaiuttimet" tms. ja siitä oikealla hiirennapilla "Aseta oletuslaitteeksi".
Juu olen käynyt katsomassa sieltä ja olen valinnut oletuslaitteeksi Kaiuttimet. Olen myös katsonut että asetuksissa äänitasot ovat täysillä.
Jos laitat vaikka jotain musiikkia kuulumaan niin hyppiikö siellä äänilaitteiden hallinnassa se vihreä palkki "Kaiuttimet"-kohdan vieressä?
Kyllä se liikkuu siinä Kaiuttimet kohdassa, mutta kuulokkeista ei mitään kuulu. Realtek HD ei myöskään rekisteröi että mikään äänilaite olisi kytketty tietokoneeseen, etu-tai takapaneeliin.
Löysin ainakin toisen ihmisen jolla ollu samanlainen ongelma kuin sinulla http://www.overclockers.com/forums/...137d773e45523bfc8c46a25&p=7171560&postcount=4 mutta ratkaisua siihen ei valitettavasti ole löytynyt (ainakaan foorumilla ei ollu mitään). Jos sulla on esim. telkkari jossa on HDMI-paikka niin laitas se koneeseen kiinni ja ohjauspaneelista laitat äänet kuulumaan HDMI/näyttiksen kanssa. Toimiiko edes silloinkaan..
Ei valitettavasti löydy HDMI-paikkaista kodinkonetta. Olen myös itse ongelmaa googlettaessani löytänyt aiheita, jossa myös Asuksen emolevyn omistajilla on ollut samanlaisia ongelmia Realtek ALC892 Audio Codecin kanssa. Osalla on emolevystä kyseinen piiri ylikuumentunut ja hajonnut. Asrockin käyttäjiltä samanlaisia ongelmia en ainakaan vielä ole löytänyt, muita kuin tuon jonka linkkasit. Täytyy ottaa yhteyttä koneen myyjään ja varmaankin lähtettää kone heille tutkittavaksi. Kiitoksia Joukolle? vastauksista!