Äänet menee "mutelle" itsestään!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Ananya, Apr 23, 2011.

1. Ananya

Ananya Member

Trophy Points:
    16
    Hei,

Nyt on itsellä edessä mielenkiintoinen ongelma jota en ole saanut vielä ratkaistua. Tässä muutama päivä sitten windows 7 ultimate teki aika mielenkiintoisen tempun. Eli nykyään äänet menevät pois itsestään. Tehtäväpalkissa näkyvä äänenvoimakkuuden kuvake näyttää välillä, että äänet on päällä, sitten ne menee pois, tulee takaisin ja menee pois. Vaikka en mitään tekisi koneella eli liikuttaisi hiirtä tai käyttäisi näppäimistöä, äänet menevät silti pois itsestään. Ongelma on todella rasittava sillä musiikinkuuntelu on tätä myötä lähes täysin mahdotonta. Olen kokeillut poistaa ääniajurit ja asentaa ne uudestaan eikä mitään apua. En ole myöskään viimeaikoina päivittänyt ääniajureita, ainoastaan asentanut windowsin päivityksiä. Eli en keksi mitään mikä ongelman voisi aiheuttaa. Emolevynä mulla on Asuksen M2N eli äänikortti on sisäinen. Kiitokset kaikille jotka osaavat auttaa ongelman ratkaisussa!

EDIT: Ongelma ratkesi. Näppäimistön pikanäppäin ääntenvaimentamiseen oli jäänyt jumiin puoliväliin. Siksi äänet tulivat ja menivät. Nyt kun näppäin on "normaalissa" asennossa, äänetkin toimivat normaalisti!

Last edited: Apr 23, 2011
  2. Maxson

Maxson Member

Trophy Points:
    11
    Minulla hajosi M2N-emolevyn integroitu äänikortti.

Ongelma ratkesi siten, että ostin 10 eurolla Soundblaster 5.1 kortin ja asensin sen PCI-väylään. Sen jälkeen muistaa vaan disabloida BIOSISTA integroidun.

Eli kannattaa kokeilla jollain muulla äänikortilla. Ulkoisella tai sisäisellä.

Tai voisikohan kyseessä olla jokin virus ¿

3. Ananya

Ananya Member

Trophy Points:
    16
    Pitääpä kokeilla tuota ulkoista äänikorttia. Parilla ohjelmalla on tullut kone skannattua eikä ne ainakaan mitään viruksia löytäneet. Eikä liion virustentorjunta ohjelma ole mitään viruksista ilmoitellut! Toivotaan, että ulkoinen äänikortti auttaisi!

Share This Page