Elikkä mulla pätkäsee välillä äänet kun kuuntelen musiikkia tai katson jotain videota. Tätä tapahtuu n. 1-5min välein välillä. Mulla on Logitechin Z-5500 kajarit ja Creativen XtremeMusic äänikortti. Missä voi olla vika? Musiikin kuunteluun käytän Foobar2000 ja videoiden katsomiseen Windows mediaplayeria tai VLC playeria.
oon koittanu poistaa ajurit ja asentaa uusiks, mutta ei apua. oisko kellää mitää ideoit? mul on myös nois kajareis kiinni coaxial johdolla dvd soitin, mutta sen kautta kuunnellessa musiikkia tai kattomalla leffoja äänet EI pätki.
Mulla oli samantyyppinen ongelma XP:ssä, vaikka olin mielestäni asentanut viimeisimmät ajurit emolevyn valmistajan sivuilta. MSI:n Liveupdate ehdotti kuitenkin ajuripäivitystä, jota ei siis normisivuilta löytynyt ja sillä loppui sitten tuo pätkiminen. Oletko disabloinut mahdollisen emolle integroidun äänikortin? Ettei vaan menisi jotenkin päällekkäin winukassa sen Creativen kanssa. Lisäksi voit kokeilla myös DirectX päivitystä niiden uusimpien ajurien kanssa.
En ollu disabloinu tota emon äänikorttia . Tein sen ja katellaan toimiiko. Jos ei nii sit voisin kokeilla tota DirectX. Kiitoksia.
Nostetaas tää taas esiin, ku vika on vieläkin. Oon säätäny noitten ajureiden kaa ja kaikki on kunnossa ja sitä rataa. Nyt tuli mieleen, että voiko vika olla tossa äänikortissa (Creativen XtremeMusic)? Tosiaan kun muilla laitteilla kajarit eivät pätki.
Elikkä itsellänikin on ongelma näittem äänien kanssa. Eli pätkii silleesti puoli sekunttia joka 5-15 sekunnin välein. Ja tuo on tosi ärsyttävää. Sigmatel audion kun avasin ja valitsin lisäasetukset niin siellä on "Ota virranhallinto käyttöön, ota ulkoisen vahvistimen virrankatkaisu käyttöön ja salli uudelleenmäärityksen ponnahdusikkunat tälle jakiliittimelle" Noita kun välillä ruksasin randomiin niin se auttoi tai ongelma katosi joksikin aikaa (2-24h) Mutta toikaan ei toimi aina. Oon kokeillut tota MSI liveupdatea, formatoinut koneen useamman kerran ja ei mitään. Olisiko syy sitten äänikortissa? Äänet pätkii tällä koneella kaiuttimilla sekä headsetillä.
Itselläni tuo pätkimisongelma korjautui MSI:n liveupdaten päivittämällä ajuripaketilla. Omituisinta tässä oli se, että MSI:n download sivulta löytyi KT6 Delta emoon vain C-Median ajurit. Nämä ajurit myös kelpasivat XP:lle mainiosti, mutta äänet siis pätkivät 1-5 sek välein. Liveupdate päivitti ajurit ja tämän jälkeen XP:n laitehallinnassa äänikorttina olikin VIA AC97... Emosta riippuen VIA / Intel piirisarja-ajurien päivitystä voisi myös kokeilla.
Itselläni on siis windows XP. Sitten vielä lisää että jos esim pelaan jotain niin se ääni pätkii joka puolen sekunnin ajan että siitä ei saa mitään selvää. Sigmatel audio siis on itselläni käytössä. Kun suljen pelin ja soitan musiikkia niin se ei ole todellakaan niin ärsyttävää kuin kun yritin pelata. Välillä auttoi kun asensi jonkun k-lite codec paketin, mutta ongelmat alkoivat sitten taas viimeistään 2 päivän päästä, sama juttu auttoi kun poistin sen, mutta ei enään näytä toimivan tuo erityinen tapa. Eli äänikorttia en viitti edes yrittää irroittaa kun en uskalla avata konetta niin täytyypä viedä kone korjaukseen, saa joku muu ihmetellä tän koneen kanssa.