Moi Ja Apua Minulla on siis Vista 32, Asuksen emo, jossa integroituna äänet, äänet tulevat ulos optisesta liittimestä, sitten on Vista codec pack. Elokuvia olen katsellut Vistan Mediacenterillä. Ongelmana on se, että äänet menevät avien kanssa jotenkin aivan sekaisin. Mikäli aveissa on DD/AC3-äänet, ne pelittävät oikealla tavalla, samoin DVD:n äänet menee mukavasti oikein. Ongelma ilmenee siis aveissa joissa on PCM-äänet, (tai jotakin sinne suuntaan). Olen jokseenkin varma, että äänikortin/Vistan/vahvarin puolella ongelmaa ei ole, vaan se piilee noissa codec pakin/ffdshow/AC3- asetuksissa. Olisikohan jollakin ollut samanlaista ongelmaa ja siihen myös toimivaa ratkaisua? Sellainen hyvä ohje noista kaikista ääniasetuksista tuolla ffdshowhun olisi kova sana. Kiitos jo etukäteen Isotape p.s. miten muuten saan selville mikä ääniformaatti missäkin avissa/muussa elokuvassa milloinkin on?
Terve terve! Valitettavasti en ole Vistaa käyttänyt joten en tuohon ensimmäiseen kysymykseen nyt osaa vastata. Mutta tuohon toiseen: GSpot ohjelma kertoo kätevästi millä tavoin ääni ja video on pakattu avi tiedostoon. http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/gspot.cfm