On ilmennyt ärsyttävä ongelma, kun kuuntelee musiikkia koneella. Äänet ikään kuin tökkii tai pätkii noin 10s välein. Kuunteluohjelman vaihto ei vaikuta mitään, sekä musiikilla että videolla on sama ongelma. Koneessa pitäisi olla puhtia: Emo ASUS P5B ja prossu Intel Duo2 6300@1.86GHz. muistia 2GB Äänikortti on integroitu emoon ja siinä on 5.1 liitännät joista olen yhdistänyt koneen 5.1 kaiutin sarjaan. Käyttis on XP pro SP2. Koneella on Ffdshow codekki paketti ja ac3 filtteri. Äänikortin on sound MAX HD. Voisin kuvitella että muillakin on tätä ongelmaa, sillä entisen läppärin kansa tappelin myös samantyyppisen ongelman kanssa. Silloin auttoi windowsin uudelleen asennus. Siihen en haluaisi ryhtyä, kun on muuten toimiva systeemi.
Mulla on täsmälleen sama ongelma kannettavassa. Autto hetkeks ku asensin Vistaan uudet päivitykset. Sen jälkeen ongelma tuli taas takasin. Laitoin äänikortin ajurit uudelleen ja taas ongelma poistui. Mutta nyt on taas alkanu äänet tökkimään. Alkaa kohta lentää tavarat seinille..
Toi on tosi rassaavaa. Huomasin omalla läppärillä myös samaa ongelmaa. Mulla kummassakin sekä pöytä- että kannettavassa koneessa on Intel core duo prossu. Ja äänikortti integroitu emolle. Olisikohan näillä asioilla jotain yhteyttä ongelmaan. Ennen ei ollut koneissa suorituskykyä, niin kuin nyt, mutta musiikkia pystyi kuuntelemaan vanhalla pena II:lla ongelmitta. Kun valkkasin tätä pöytäkonetta yritin etsiä sellaista missä olisi hyvät ääni ominaisuudet, koska olen kopsannut CD:ni mp3:ksi ja olisi niin helppoa kuunnella niitä koneelta. Varmaan seuraava veto on kaivaa tosiaan jostain Pena:2 kone ja Windows 98 siihen.
Mulla ei taas ole Intelin, vaan AMD tuplaydin prossu. Äänikortti kylläkin integroituna. Täytynee ehkä käväistä liikkeessä korjauttamassa, kun kyseessä on kuitenki vasta pari kuukautta vanha kone.