Kysymys koskee kuvan ja äänen siirtämistä analogiselta videokameralta (Sony CCD-TR718E Hi8) tietokoneeseen. Kuva siirtyy moitteettomasti S-Video –kaapelin avulla, mutta äänen kanssa on ongelmia. Olen yrittänyt siirtää ääntä piuhalla, jonka kummassakin päässä 3,5 mm:n stereoplugi, mutta tämä on onnistunut huonosti. Ääni kyllä tulee tietokoneeseen, mutta melko voimakkaan särinän säestämänä. (Häiriöääni on kuunneltavissa täällä http://s237.photobucket.com/albums/ff147/666zzzz/?action=view¤t=penkalla.flv ). Olen sijoittanut videokameran mahdollisimman kauas tiekoneesta mahdollisia häiriöitä välttääkseni, mutta tällä ei ole ollut vaikutusta. Olen myös ajatellut, josko erillisen äänikortin (nyt kiinteästi emolla) hankkiminen auttaisi, mutta vaikea tietysti etukäteen tietää, olisiko siitä apua. Olen myös kuullut, että erityistä maaerotinta käyttäen voisi häiriöäänestä päästä, mutta niissä on ymmärtääkseni RCA-liitännät, kun minä tarvitsisin 3,5 mm:n liitännät (videokamerassa ei ole muita). Olisiko jotain konstia saada ääni ilman häiriöitä siirtymään, vai onko tyydyttävä siihen, että ana ja digi eivät oikein sovi yhteen? Kaappaussoftana olen käyttänyt MAGIX:in Movie Edit Pro 12:ta ja tietokoneeni kokoonpano on seuraavanlainen: Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHZ 1066/4m S775 (Conroe) Asus P5W DH Deluxe Corsair DDR2 2x1GB Xms2-6400 Tw Zalman Cpu Cooler S775 With Pwm Control Gainward GF 7900GS PCI-E 512MB 2X DVI+TV Antec P150 430W Quiet Caviar Re2 250GB 7200 16MB SataII Wd2500y ViewSonic 19" LCD VA912-4 8 ms LG DVD+-RW DL LS 16x Bulk 3,5" Floppy Diskdrive Windows XP Pro Suomi
Onko toi audiopiuha varmasti kiinni äänikortin line in liittimessä?Ettei vaan ole mikrofonin liittimessä.Toi häiriöääni viittaisi siihen suuntaan.Myös tason säädöt kannattaa tsekata.