Ääni laahaa perässä!

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by Zyph, Jun 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zyph

Zyph Member

Trophy Points:
    11
    Eli tilanteeni on tälläinen:

Olen yhdistänyt näytönohjaimeni (GeForce 8800GTS 512mb) fullhd töllöttimeen dvi->vga kaapelilla. Vaihdain varmaan lähitulevaisuudessa dvi->hdmi kaapeliin, mutta tämä tuskin on olennaista sillä kuva tulee perille moitteetta.

Ongelmia esiintyy äänen suhteen.
    Olen vetänyt toslink-toslink valokaapelin emolevyni (Abit IP35 Pro) SPDIF Out -liitännän ja kotiteatterini (Samsung TX500 http://www.samsung.com/fi/products/hometheatre/hometheatre/ht_tx500r.asp ) D.IN2 -liitännän välille.

Ääni tulee läpi, mutta katsottaessa mitä tahansa videota, ääni alkaa pikkuhiljaa jäämään jälkeen. Noin 20min yhtäjaksoisen katsomisen jälkeen ääni on jäänyt jo 1-2 sekuntia jälkeen, mikä haittaa katselunautintoa aikalailla...
    Kaiutinjärjestelmän sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen tuntuisi nollaavan tilanteen, mutta taas ääni alkaa pikkuhiljaa jäämään jalkoihin. Ja onhan se nyt hemmetin rassaavaa "bootata" kaiuttimet 15-20min välein leffaa katsottaessa... :D

Videon toistoon käytän Media Player Classicia, kyytipoikina Haali Media Splitter, FFDShow sekä AC3filter.

Olettaisin, että kyse on vain jostain vääristä säädöistä jossain, kun ääni kuitenkin toistuu hyvin, eli monikanavaisena jne, mutta ajoitus vaan alkaa laahaamaan perässä.
    Vika ei myöskään ole itse kaiuttimissa, sillä muista lähteistä tuleva audio pyörii juuri oikein ja ajallaan.

Eli osaisiko joku teistä neuvoa mitä säätöjä tuonne FFDShow/AC3filter pitäisi mahdollisesti tehdä, itse en noista aivan hirveästi näet ymmärrä...
    Tai muita ideoita missä vika voisi olla.

Sellainen juttu tuli vielä mieleen, että tuolla valokaapelilla on pituutta 10m, mutta en jaksa uskoa että tuo kaapelin pituus voisi aiheuttaa näin merkittävää viivettä tuollaisella matkalla.
    Käsittääkseni data kuitenkin liikkuu aikas vauhdilla tuota kaapelia pitkin?

Kiitoksia jo etukäteen kaikille!

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page