Ongelmani on seuraavanlainen. Olen käyttänyt WinAVIvideo covertteria hyvällä menestyksellä kääntäessä avi tiedostoja dvd formaattiin jotta voin katsoa niitä telkkarista dvd soittimella. Homma toimii todella hyvin useimmiten MUTTA nyt minulle on sattunut kohdalle muutama AVI joissa äänet ei suostu toimimaan koti dvd soittimessa vaikka äänet toimivat tietokoneella normaalisti. Powerdvd ilmoittaa näiden ääni tyypiksi mpeg kun niissä joissa äänet toimii lukee dolby digital? Kysymys kuuluukin onko tähän olemassa jotain ohjelmaa tai codeckia jolla ongelma ratkeaa jotta winavi osaa muuttaa äänet niin, että ne kuuluvat myös kotidvd soittimessa?
Kyllä nuo MPEG audiotkin pitäisi DVD soittimessa toimia. Noissa AVI tiedostoissa jotka toimineet on ollut varmaan AC3 ääniraita jonka WinAVI ohjelma osaa suoraan poimia DVD:lle. Tuossa 7.0 versiossa on nähtävästi tullut MP2 (MPEG) tuki DVD levyille, joten luulen että asetuksista saa valittua myös AC3 tuolle audiolle. en löytänyt uudemman version vastaavaa screenshottia mutta sieltä toivottavasti löytyy valinta AC3/MP2 josta AC3 valinnalla pitäisi äänetkin toimia.