Ääni-ongelmia poltetussa DVD:ssä

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Mardukhan, Dec 12, 2007.

1. Mardukhan

Mardukhan Member

Trophy Points:
    11
    Sanon heti aluksi että jos tälläinen aihe jo on, niin laittakaa linkkiä.

Eli siis, ongelma on seuraavanlainen: Minulla on koneella erästä tv-sarjaa pari jaksoa, jonka eräs tuttava ystävällisesti poltti DVD:lle niin, että sitä voi katsoa soittimesta. Kuvan laatu oli hyvä, mutta itse ongelma, että lähes kaikissa jaksoissa ääni tulee liian aikaisin, esimerkkinä vaikka se, että ensin kuuluu räjähdys, mutta itse kuva siitä tulee myöhemmin jne...

Milläs tälläisen ongelman voisi korjata? Tarkoitus olisi tehdä tälläisia DVD:itä lisää kunhan tämän ongelman saisi korjattua.

Edellämainitussa tapauksessa videotiedostojen tyyppi oli avi, joskin parilla tiedostolla oli eri. Nämä muutettiin konvertterilla toiseen muotoon (olisiko ollut mpeg2) jotta DVD-soitin voisi toistaa ne. Ohjelma jolla polttaminen tehtiin oli muistaakseni Nero.

Varsinaisen kysymyksen mahdollisen ratkaisun lisäksi otan mielelläni vastaan vinkkejä tälläisiin tapauksiin.

2. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    Veikkaan, että homma on mennyt puihin kun noita avi-pätkiä on konvertoitu mpeg2:ksi (svcd). Eli miten sitten tuo konvertointi on tehty on johtanut siihen, että äänet eivät ole enää synkassa.

Nyt kun sarjat on jo poltettuna dvd:lle svcd:nä - niitä ääniä ei synkkaan enää saa muuten kuin konvertoimalla ne avi:t uudelleen (niin että äänet kohdallaan). Tämä olisi mielestäni helpointa.. Tietysti nuo mpeg2:t voisi siirtää kovalle ja synkata äänet uusiksi jollain softalla...ehkä VideoReDo tai vastaava.

Share This Page