Ääni ongelmia

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by EeJii, Sep 23, 2009.

1. EeJii

EeJii Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs mitenkäs saan minun Fatalityn Headsetin toimimaan tässä koneessa täydellisesti. Musiikki kuulostaa mahtavalta, ongelmana on pelit ja luultavasti myös elokuva. Otetaan esimerkiksi Counter Strike: Source: Kun on kuulokkeet kiinni ja ääniasetuksena "kuulokkeet", ovat äänet mitäänsanomattomat ja kankeat. Kun valitsen 5.1 kaiutin meiningin ei toimi kuin kaksi etukaiutinta, eli jos joku vaikkapa ampuu takanani niin ääni kuulostaa tulevan takaata.

!Eli!: Mihin koloseen tulisi minun pistää piuha kiinni ja mitkä asetukset minun tulisi valita jotta äänet toimisi niin kuin niiden pitäisi?

Vielä oma näkemys ongelmasta: Koneessa ei ole omistettua koloa kuulokkeille johon se osaisi pistää kaikki äänet kerralla. Jokin laite joka yhdistää kaikki tulolähdöt ja lisää omistetun kolon kuulokkeille saattaisi auttaa.
    En tiedä onko semmoisia ja evotanko minä vain täysillä. Tekee kovaa pyytää apua kun olen tämmöinen nörtti mutta olkaa niin kilttejä ja auttakaa minua tässä ongelmassa.

2. palikka1

palikka1 Member

Trophy Points:
    11
    AAAPUVA!!! Joo menin tos ite asentamaan läppäriini uudestaa XP:n ja sen myötä äänet hävis kokonaa!! kaikki ääniasetukset katottu ja ne on harmaana, oon yrittäny hakee päivityksiä ja ajureita mut en oo löytäny oikeita kait! Jotain asentelin mut se rupee herjaamaan jotai mitä en ymmärrä!! pitäs installoida joku mixeri juttu ja sit se antaa jonku virhe sanoman (virhe 10) mitä teen!!! koneen tietoja:

Fujitsu Siemens AMILO Pro

Tietokone:
    Koneen tyyppi ACPI Uniprocessor PC (Mobile)
    Käyttöjärjestelmä Microsoft Windows XP Professional
    Korjauspaketti [ TRIAL VERSION ]
    Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
    DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
    Tietokone JIMI-9BC7CF4836 (koti)
    Käyttäjä jimi
    Toimialue [ TRIAL VERSION ]
    Päiväys ja aika 2009-09-24 / 12:06

Emolevy:
    Suoritintyyppi Mobile Intel Pentium M 725, 1600 MHz (16 x 100)
    Emolevy Uniwill 255/259 Series Notebook
    Piirisarja Intel Montara-GM+ i855GME
    Keskusmuisti [ TRIAL VERSION ]
    BIOS-tyyppi AMI (01/25/05)

Näyttö:
    Näytönohjain Intel Extreme Graphics 2
    3D-kiihdytin Intel Extreme Graphics 2

Multimedia:
    Äänikortti Intel 82801DBM ICH4-M - AC'97 Audio Controller [B-1]

onko vaikee projekti tälläselle joka ei tiedä koneist paljookaa???

3. Turri

Turri Guest

palikka1. Tuolta vaan ehtimään. Et sanonut koneen tarkkaa versionumeroa, niin ei voi tietää tarkkaa ajuria. Näytti nuita Amilo Pro- koneita olevan sen verran erilaisia.

Eeji kertoisitko vielä äänikorttisi merkin, niin tietäisi, mitä liitäntöjä sieltä löytyy.

Last edited by a moderator: Sep 24, 2009

Share This Page