Ääni rätisee dvd-asemaa käytettäessä

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by poorharry, Oct 16, 2007.

1. poorharry

poorharry Member

Trophy Points:
    11
    Juu, ongelma tosiaan lukee otsikossa. Muuten äänet eivät rätise tällä tietokoneella, eli esimerkiksi koneelta löytyvää musiikkia voi kuunnella aivan normaalisti. Kuitenkin, jos laitan tuohon (ei-polttavaan) dvd-asemaamme levyn (dvd:n tai cd:n), rätisee ääni elokuvassa tms. koko ajan ihan mahdottomasti. Myös kuva pätkii jonkun verran. Olen kokeillut muutamaa eri ohjelmaa (Media Player Classic, VLC Media Player, AVS DVD Player, cd-levyjä kuuntelen Windows Media Playerilla), mutta kaikilla on tämä sama ongelma. Sellaisen erikoisen piirteen olen tosin huomannut, että jos tuolla VLC playerilla menee esim. Simpsonit-dvd:tä katsoessa suoraan itse jaksoon, ei siis aloitusmenun kautta, ei tätä ongelmaa tule.

Itse kone on melko uusi, mutta tuo dvd-asema tuli edellisestä koneesta ja on jo ainakin pari vuotta vanha. Ongelma ilmeni mielestäni vasta noin kuukausi sitten. Olisikohan asialle mahdollista tehdä jotain (esim. muuttaa säätöjä jossain), vai onko itse asema vain tullut tiensä päähän?

2. metallist

metallist Member

Trophy Points:
    11
    Vähän vaikuttais siltä, että asema alkaisi tulla tiensä päähän, varsinkin jos ongelmat alko yhtäkkiä ja ilman, että teit mitään muutoksia koneeseen tai asetuksiin. Kannattaa kuitenkin tarkastaa kytkennät, eli tarkasta, että audio ja idekaapelit on kunnolla kiinni.

Share This Page