Ajattelin ruveta hiljalleen luopumaan C-kaseteista ja hallussa on radio, jossa on kuulokeliitäntä. Sen lisäksi yhden vanhan kaiuttimilla varustetun monitorin piuha on jäänyt tarpeettomaksi. Ajattelin, että tämä piuha soveltunee äänen "siirtämiseen" radion kuulokereiästä äänikorttiin. Mutta mihin reikään ja mitä muuta tarvitsen?
Stereojohto, jossa on 3,5 millin plugi molemmissa päissä. Toinen pää kuulokeliitäntään ja toinen koneen äänikortin line-in:iin (sininen reikä), sitten vaan vaikka audacityllä nauhoituslähteeksi Line-in ja nauhoittamaan. Muista säätää äänenvoimakkuus audacityn äänenvoimakkuusmonitorilla mahdollisimman suureksi, mutta ei niin että palkit pomppii jatkuvasti punasella ja ääni säröytyy. Kuulokeliitännän signaali on vahvistettua, joten radiosta saa äänenvoimakkuus olla aika hiljaisella. EDIT: Jos jotain elintärkeää on niillä kaseteilla, mitä ajattelit digitoida, niin kannattaa tehdä esim niin, että käyttöä varten pakkaat niistä nauhoituksista mp3:set ja sitten arkistointia varten vaikka FLACit jotka voi polttaa vaikkapa datana DVD:lle. Näin itse tein, kun vanhoja C-kasetteja taltioin digitaaliseen muotoon.
Teknisesti näyttää ja kuulluu niin kuin pitääkin. Rupean hiljalleen päivittämään tuota kokoelmaa. Mistä muuten saisi hinta-laatu-suhteeltaan hyviä CD-aihioita? Noita "kasetteja" tulee varmaan kuitenkin pyöriteltyä tulevaisuudessa CD-soittimella.
Saksasta. Itse olen tilaillu Nierle-verkkokaupasta. Ihan pientä määrää ei tietysti kannata alkaa saksasta tilaamaan.
Itse olen tilaillut verkkokaupasta. Tulee huomattavan paljon edullisemmaksi tilata vaikkapa 100 kipaletta verkkokaupasta kuin nierlestä, vielä kun postikulutkin ovat ilmaiset. Verbatim Datalife Plus 52X CD-R 80min/700MB SuperAzo, 100 kpl spindle
Asetuksista säädin FLAC:in pakkaamattomaksi(uncompressed) tiedostomuodoksi, mutta vaikka yritän exportata ääntä, se ei suostu sitä exporttaamaan kyseisessä formaatissa. Edit: Betassa näyttää toimivan. Ja tuossa Verbatimissa ei muuta vikaa ole, mutta kotelot olisivat kivoja varsinkin isommissa arkistoissa.