Ääniasetukset pielessä eikä voi vaihtaa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by laspa, Dec 7, 2005.

  1. laspa

    laspa Regular member

    Joined:
    Jan 9, 2005
    Messages:
    253
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moi...
    Ostettiin kaverin kanssa kuulokemikit-vai-mitkä-ne-nyt-onkaa, ja aateltiin että aletaan pelaamaan... Mun ääni kuuluu kaverille ok, samoin toisinpäin, mutta kaikki kaverin koneella kuuluvat äänet kuuluu myös mulle! Eli kaikki peliäänet tai jos pistää esim. musiikkia soimaan tms. kuuluu mullekkin! Mun koneen äänet siis ei kuulu sinne.

    Johtuuko vika siitä, että kaverin koneessa on Nauhoitussäätimissä (Äänenvoimakkuudessa oikee näpsy->asetukset->ominaisuudet->nauhoitus jos joku ei tiennyt tai ei jaksa ettiä... ;))Stereomixin kohdalla ruksi, kun minulla se on Mikrofonin kohdalla? Se ei vaan anna vaihtaa sitä pois siitä kaverin koneesta... :/

    Käytetty Skypeä ja Meseä. WinXP kummallakin. Piuhat menevät oikeisiin reikiin.

    BTW, mikä olisi ilmainen, kevyt, helppokäyttönen nettipuhelusofta (=voip?)?

    Kiitos, t laspa
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Joo eli Microphone pitää valita, Stereomix/What u hear on siis juurikin kaikki koneen äänet.

    Kannattaa katsoa ettei mikään ohjelma lukitse tuota valintaa, eli sammuttaa kaikki ohjelmat ja sitten kokeilee vaihtaa tuota asetusta,

    Skype taitaa olla suosituin ilmainen ja helppokäyttöinen ohjelma.
    Pelatessa kannattaa suosia Teamspeak tai Ventrilo ohjelmia.
     
  3. laspa

    laspa Regular member

    Joined:
    Jan 9, 2005
    Messages:
    253
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tuota, kokeiltiin, että kone boottiin ja sitten ensimmäiseksi kokeileen vaihtaan -> ei onnistu. Mikä (ohjelma/prosessi/tms) sen vois estää, että se tekee tommosta?

    TeamSpeakki laitettiin... Kiitos.
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Jotkin TVkortin katseluohjelmat ainakin lukitsevat tuon valinnan. Voi myös olla että äänikortin säätöpaneeli on se paikka josta tuota muutetaan kyseisen piirin kanssa.
     
  5. laspa

    laspa Regular member

    Joined:
    Jan 9, 2005
    Messages:
    253
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sillä on Radeon 9200, jossa (kuulemma) tv-ulostulo. Vaikuttaako? Mikä ohjelma käyttää sen tv-ulostulo-tsydeemiä? Nimittäin se ei tarvi tota tv-hommaa tuossa...

    EDIT: Homma ratkes, sillä oli ohjauspaneelin Sound Effect Managerissa ruksi jossakin s/pdif-tai-jotain välilehdellä kohdassa digital aand analog, se vaihtoi sen kohtaan digital only... :D
     
    Last edited: Dec 11, 2005

Share This Page