Eli mulla on integroitu äänikortti... ja se toimi ihan hyvin mutta kun tarvitsin musiikkiohjelman takia uuden kortin ja asensin sen uuden koneeseen niin se poisti nää kaikki kaijutin reijät ja mikrofooni reijät pois käytöstä koko koneesta... Ei mikään vanha äänireikä toimi... Tän nimi minkä asensin on M audion audiophile 2496... Nyt en siis pysty äänittämään mikillä mitään koska tässä uudessa on vaan RCA liitäntöjä neljä ja midi liitäntä... Osaisko joku auttaa???? Voi kysyä selvennystä jostain asiasta jos ei ymmärtäny
Ohjauspaneeli-> äänet ja äänilaitteet -> Oletukset ja säädöt sivuilta valitset millä äänilaitteella nauhoitat ja kuuntelet. ja tarkistat että ääni asetuksissa ei ole mykistettynä.
eli sullahan on ilmeisesti kaksi äänikorttia nyt sammaan aikkaan käytössä ja toinen niistä pitäsi poistaa kokonnaan käytöstä siksi aikkaa ku äänität...ja hommahan käy näin: klikkaat hiiren oikealla Oma Tietokone kuvaketta.. sieltä Hallitse vasemmalta puolelta Laitehallinta oikealta puolelta klikkaa auki Ääni-, video- ja peliohjaimet ja sieltä valitset sen uuvemman äänikortin, mikä ikinä se onkaan ja klikkaat hiiren oikkeella sen päältä ja saat auki pikavalikon ja sieltä valitset Poista käytöstä ja takasi saat ku valihet vastaavasti Ota käyttöön toivottavasti tästä oli apua
Noiden korttien pitäisi kyllä toimia samaan aikaan. Ja molemmilla pitäisi voida myös nauhoittaa ja toistaa ääntä samaan aikaan. Onko laitehallinnassa keltaisia huutomerkkejä?
Kiitos Freyor, mutta pitäs saada pidettyä toinen äänikortti käytössä koska se vaan pystyy toistaan MIDI ääniä mun ohjelman kautta... JA Agent_007 on mulla yks huutomerkki ja se on SCSI- ja RAID-ohjaimet--> SCSI/RAID Host Controller :issa... Kiitos jos pystytte auttamaann... Vähä kyllä ihmetyttää toi kun on kaikista paneeleista lähteny kaikki ääni reikien toiminta, eikä kyllä auta vaikka poistaisin ton uuden pois käytöstä sillon tää ei löydä mitään äänikorttia :/
SCSI- ja RAID liittyy kiintolevyohjaimiin, joten se ei ole ongelma. Näkyykö se vanha äänikortti tuolla laitehallinnassa lainkaan? Jos ei näy niin laita BIOS:ista se äänikortti Auto tilasta Enableen.
Biosiin pääsee koneen käynnistyessä useimmiten del-näppäintä painelemalla. Sieltä sitten etsitään jokin integroitua äänipiiriä vastaava kohta, johon muutetaan tilaksi "Enabled".