Itse tietämättömänä, heitänkin pallon nyt teille! Eli siis olisin hommaamassa äänikortin koneeseeni (ei usb/ulkoinen). Emolevyni (Asus P8 Z77-V LX2) integroitu Realtekin äänikortti on täyttä p***aa, koska esim. puhuessani skypessä oma ääneni kuuluu todella hiljaa. (Äänikortista siis kiinni, koska ongelma alkoi heti kun sain uuden koneeni. Kaikin tavoin yritetty ääntä saada kovemmaksi, mutta hoituu vain micboostilla joka aiheuttaa kauhean suhinan.) Elikkä onko äänikortti helppo laittaa kiinni? Jos yhtä helppo kuin näyttiksen vaihto niin hoituu itseltä. Ja korvaako se integroidun äänikortin samantien vai tuleeko mitään ongelmia niiden kanssa? Uutta headsettiä/kuulokkeitakin oon katellut, että aattelin kerranki panostaa tähä äänenlaatuun. Näitä Superlux HD-681 EVO kuulokkeita on kehuttu paljon ja niihin vielä zalmanin 10e irtomikki http://www.thomann.de/fi/superlux_hd_681_evo_wh.htm Maximissaa hinta näille kuulokkeille/äänikortille vois olla siinä 100-150e, mutta parempi tietty jos halvemmallakin pääsee. kiitosta valmiiksi jo!
Tuossa on perustarpeet täyttävät sisäinen äänikortti Ja nuo Superluxit on hyvät, itsellä HD 681B, ja oikein loistavat hintaansa nähden. Itse otin, ja suosittelen myös muillekkin näitä, sillä Superluxin omat nahkaiset korvatyynyt on aika hiostavat. Ja kirsikkana kakun päälle vielä tämä kympin mikki Noilla pääsee jo pitkälle, eikä hintakaan päätä huimaa. Yhteensä ~ 97€ Edit: Näköjään muutaman euron säästää ku ottaa tyynyt thomanilta kans.
Kiitosta! Taidankin pistää kohtapuolin tilaukseen nämä! Kysyisin vielä tuosta äänikortin asentamisesta, että onko yhtä helppo kuin pistäs näytönohjaimen kiinni ja sitten asentaa ajurit vai onko siinä mitään erityisiä jippoja? Niin ja vielä sitä, että onko noissa superluxeissa parempi äänenlaatu kuin Siberia V2 jotka mulla tällä hetkellä on?
HD-330:t kyllä lyövät nuo HD-681B:t. Isommalla impedanssilla niin ottavat häiriötä paljon vähemmän, äänenlaadultaan ja rakenteeltaan selvästi paremmat. HD-330:iin kannattaa ottaa myös beyerin veluuripadit mukaan.