Äänilaitteita ei ole asennettu

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by masamsam, Nov 4, 2009.

1. masamsam

masamsam Member

Trophy Points:
    11
    Muutaman päivän tässä selaillu nettiä ja aika monella ollu samaa ongelmaa, mutta itse en ole vielä löytänyt ratkaisua, joten päätin tehdä uuden ketjun kyseisestä aiheesta.

Kannettava on Fujitsu siemens amilo li2732

Oikeassa alareunassa, kaiuttimen kohdalla punainen ruksi ja kun hiiren vie päälle niin näkyviin tulee "Mitään äänentoistolaitteita ei ole asennettuna".
    Suorita->dxdiag->ääni->huomautuksia:
    "Äänikorttia ei löytynyt. Jos äänikortti on käytettävissä, asenna laitteiston valmistajan toimittama ääniohjain."

Olen yrittänyt asentaa audio-ajurit valmistajan toimittamalta cd:ltä, mutta ei ole auttanut.

Tietokoneen laitehallinnasta ei löydy mitään "ääni-, **** ja ****ohjaimet saraketta". Olen yrittänyt "lisää vanha laite" toiminnon avulla lisätä jotain ääniin liittyviä juttuja ja silloin "ääni-,***-, ja ***ohjaimet" sarake tulee esiin, mutta kaikessa mitä sieltä löytyy on keltainen huutomerkki ja niitä asentaessa on tullut viesti "koodi 10, laitetta ei voi käynnistää" tjs.

Pliis vatsatkaa nopsaan, haluis kuulla niitä ääniä tästä romusta.

2. masamsam

masamsam Member

Trophy Points:
    11
    helppiä???

3. infernocs

infernocs Member

Trophy Points:
    16
    Jos kone ilmoittaa että laitetta ei voida käynnistää on yleensä kyseinen laite rikki, emolta varmaan äänipiiri sökönä joten osta ulkoinen tai vie huoltoon.

Share This Page