Ääniongelma.

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by KEimo_, Oct 31, 2011.

1. KEimo_

KEimo_ Member

Trophy Points:
    11
    Hei.

Ostinpa koneen, jossa windows 7 ultimate asennettuna. Kone ei nähtävästi tunnista äänikorttia, jonka johdosta latailin ajurit valmistajan sivuilta. Asennettaessa ajureita tulee valitusilmoitus "we can't find hd audio device". Minkähänlaista operointia nyt tarvitaan? n. 5 vuoteen en ole windowsin kanssa kikkaillut, joten pulassa ollaan.

äänikortti integroitu emolevyyn ja emolevy on asuksen m4a78 pro.

2. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Onko se uusi kone? Jos ei niin toimiko se aikaisemmin? Tarkista Ohjauspaneelin Laitehallinnasta, onko siellä äänipuolen kohdalla merkintöjä. Mene lisäksi Ohjauspaneelin kohtaan Äänet ja tutki siellä. Ohjauspaneelissa voi olla myös muita äänilaittesiin liittyviä kohtia.

Onko BIOSIssa kytketty päälle integroitu audio?

3. KEimo_

KEimo_ Member

Trophy Points:
    11
    Nonni. Problem solved. Eli tosiaan biosissa ei ollut kytkettynä. Nyt skulaa. Kiitoksia paljon!

4. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    OK, sellaista sattuu. Onhan mulla joskus ollut näyttö kiinni emolevyssä ja olen ihmetellyt, miksi asentamani erillinen näytönohjainkortti ei toimi :)

5. onavez

onavez Member

Trophy Points:
    11
    mulla ois tälläne ongelma et äänet särisee aivan helvetisti ja välillä taas kuuluu aivan normaalisti. vian ei luulisi olevan kaiuttimissa kun oon kokeillu kaiuttimia ipodin kanssa eikä mitään ongelmaa. voiko tää johtuu paskasta äänikortista?

6. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Millainen äänikortti, erillinen vai integroitu, mikä ajuri? Yleensä ääniviat eivät johdu äänikortista tai emolevyn äänipiiristä, vaan ovat softapuolen asioita. Voisit tehdä kaksi toimenpidettä:

- Etsi ja imuroi ääniajuri. Poista nykyinen äänilaite laitehallinnasta (entisen päälleasennus ei aina korjaa vikoja!) ja asenna uusi.

- Jos tämä ei auta niin asenna koneeseen K-lite Codec Pack, joka korjaa mahdollisia viheitä Windowsin rekisterissä:
    http://www.download.fi/audio_video/codecit/k-lite_codec_pack_full.cfm

Rätinät voi viitata myös huonoon kontaktiin, jossakin äänipuolella

7. onavez

onavez Member

Trophy Points:
    11
    Äänikortti on integroitu ja ajureita ton laitehallinnan mukaan on NVIDIA high difinition aurio ja realtek high definition audio. ton nvidian ajurin poistin ja päivin ton realtekin ajurin ni nyt toimii hiukan paremmin.

Share This Page