Äänitysongelmia

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by janipa, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janipa

janipa Member

Trophy Points:
    16
    Koneen vaihtamisen jälkeen en ole onnistuneesti saanut äänitettyä koneeseen kiinnitettävällä mikrofonilla ääntä. Jo piuhaa kiinnitettäessä alkaa kuulumaan kaiuttimista särkevää häiriöääntä, sama ääni kuuluu, jos mikki hiemankaan heilahtaa. Nauhoitettava puhe ym. hukkuu häiriön alle. Pari kertaa olen onnistunut äänittämään puhetta ilman häiriötä, jolloin puhe kuuluu jo sitä nauhoitettaessa vasemmasta kaiuttimesta. Sama asia toistuu tuotosta toistettaessa, eli kaikki nauhoittuu 1-kanavaisena ja todellakin kuuluu vain siitä vas. kajarista. Käytän Audacity -ohjelmaa, jonka asetukset pitäisi kyllä olla kunnossa. Samoin olen windowsin ääni -asetuksista yrittänyt mikin asetuksia rukkailla, mutta mikään ei auta. Koneessa on mikille paikka sekä etu-, että takapaneelissa, mutta ongelma on täsmälleen sama ja yhtä paha, oli mikki sitten kiinni kummassa tahansa. Kahta eri mikkiä olen koneessa käyttänyt, molemmat toimivat edellisen koneen kanssa moitteettomasti, enkä usko niiden yhtäkkiä molempien rikkikään menneen.

Osaisiko joku arvella, mistä tämä ongelma johtuu ja mitä sille tulisi tehdä? Voisiko vika olla esim. äänikortissa?

Koneeni kokoonpano on seuraava:

Intel Core 2 Duo E8500 Tray
    Xigmatek HDT-S1283
    Antec P182
    Corsair 520W

Club3D HD4870 512MB
    Samsung HD642JJ 640GB
    ASUS P5Q Pro
    2x 2048MB DDR2 Aeneon PC6400 CL 5
    Windows Vista home premium 64bit

Thread Status:
Not open for further replies.