Asrock 979 Dual-SATA2 Msi Nvidia gt 430 Kingston 2gt RAM (4x500mt) AMD Athlon 64 3700+ Windows xp Home Edition (Servise Pack 3) okei mulla on ny ollu tällänen ongelma siitälähtien kun koneen kasasin eli ääntä ei tule mistään siis ei mistään käyttis on windows xp home edition joka on päivitetty windowsin sivuilta. kaikki muut toimii mutta äänet, windowssin ja emolevyn omalla sivulla oli realtekin joku 97 audio driveri joka oli myös vanhassa koneessani ja toimi moitteetta vanhassa koneessa. Mutta näyttöni on telvisio ja se on kiinni HDMI johdolla. Kun koneen sain kasattua niin se pari käynnistys kertaa kysy aina driveria realtekin hd audiolle latasin sen ja se ei vaa löytäny sitä. Ku kattoo tuolta äänilaitteista niin sielä ei ole mitään hd ääntä vaan se on muissa laitteissa ja siinä on keltainen kysymysmerkki. Ongelma ei ole komponenteissa koska äänet tuli heti windows 7 kanssa mutta itse käyttis ei toiminut koska oli piraatti... jos äänen sais tuon HDMI kautta televisioon siinäkin on aux paikka ja olen siitä äänen saanut esim xboxin kautta. eli mitä teen ku en tuota hd audiota löydä ja tosta toisesta ei meinaa tulla ääntä. Biossissa oli asetuksissa vaan sen realtek 97 enable tai disable. kuulin myös jotain että servise pack 3 olis joku ongelma mutta miten se poistetaan?
Lataa ääni-ajuri täältä emolevysi sivulta: http://www.asrock.com/mb/ULi/939Dual-SATA2/?cat=Download&os=XP (Realtek audio driver ver:A3.62) Service Pack 3 ei pidä poistaa.
Voi johtua päivittämättömästä äänikortin ajureista tai äänikortti hajalla, onneksi äänikortit on halpoja
Hei itsellä on sama ongelma paitsi os on win7ultimate ja konbe joku vanha ibm... ajurit on kokeiltu jo koneen rakentajan puolestqa ja sitten itsekin hain valmistajan sivuilta ja joka paikasta-windows näyttää vu mittareillaan että saundit toimii mutta mitään ei tule ulos olen niin kyllästynyt ajurirumbaan että olen ruvennut katselee uutta ulkoista äänikorttia mutta mitä mieltä sekö auttaa vai voiko emolta jotenkin vaan puuttua ne äänet - mmm katsotaan nyt miten käy - ei viitsi tuota heittää poiskaan kun riittää minulle niin hyvin