Älkää ladatko error safe installer asennusohjelmaa!

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by andelin, Jul 9, 2006.

1. andelin

andelin Regular member

Trophy Points:
    26
    Nyt tarvin taas teidän ammattilaisten apua.
    Tapahtui sellainen juttu että olin netissä ja piti ladata alas yksi videopätkä kun yhtäkkiä ruutu avautui missä luki ERROR SAFE INSTALLER ASENNUSOHJELMA ja se ilmoitti että pitää ladata se alas. En uskonut siihen ja yritin sammuttaa ruudun mutta sitten taas avautui uusi ruutu, tyhmänä sitten latasin sen alas ja se ilmoitti että pitää korjata jotain. Siinä sai sitten valita että jos korjaa heti vai odottaa, valitsin sitten että odotan. Kävin sitten googlessa katsomassa mikä ohjelma se on ja netissä luki että se on haittaohjelma. Yritin uudestaan poistaa kyseisen ohjelman ja nyt se sitten onnistui.
    MUTTA, tämän jälkeen netti on ollut hidas ja jos haluaa ladata jotain tiedostoa alas niin kone on sairaan hidas.
    Onko tämä ohjelma tehnyt jotain haittaa koneelle ? Mulla on F-SECURE virusohjelma ja olen tehnyt täydellisen tarkastuksen koko kone läpi mutta se ilmoittaa ettei mitään haittaohjelmaa löydy.
    NEUVOJA KIITOS !!!

2. Marku2

Marku2 Regular member

Trophy Points:
    46
  3. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    offtopic: vierestä
    Mitähän nuo mainos linkit tuolla oikialla ylä kulmassa?
    http://tinyurl.com/jx7yu

Mikähän sitä aina josku tuputtelee, taispa jokunen aika sitten tuolta The Pirate Bay.ltäkin tarjota. Muistaakseni SpywareBlaesterin päivittelyn jälkeen ei taas aikohin näkynyt, liekkö vaikutusta.

4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Ja se hjt-loki lähetetään sitten tuonne virus-/haittaohjelmat-alueelle, ei tähän ketjuun, kiitos.

edit: kas, joku jo ehti siirtää tän ketjun, tähän jatkoks se sit vaa kuitenki :)

Last edited: Jul 9, 2006
  5. andelin

andelin Regular member

Trophy Points:
    26
    en ole tarkastanut konetta spyware ohjelmalla, eikö FC-SECURE virusohjelmassa ole kaikki ? Mulla on se uusin versio.

6. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Mikään ohjelma ei ole 100%.n varma, lataa tuo Marku2@ laittama HijackThis. Ja lue tuolta ohjeet huolella http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/316714
    älä itse tee muuta kuin postaa login tähän samaan ketjuun, niin nuo virus tohtorit neuvovat onko tarvetta tehdä mitään.

Edit:
    Voit tietysti ajaa Escan ja Ewido ohjelmat, jos tuo HijackThis jotenkin tuntuu hankalalta.
    Mutta sama juttu lue ohjeet huolella ja postaa löydöksistä loki tänne ketjuun.
    Escan
    http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm
    Ewido
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/269186
    Jos nuo ei auta, sitten hittijakki tai format.

Last edited: Jul 10, 2006
  7. andelin

andelin Regular member

Trophy Points:
    26
    vaikuttivat monimutkaisilta noi hijack ja ewida joten latasin alas AD-AWARE ja laitoin puhdistamaan mutta ei mitään löytynyt..
    Olen kuullut että uusimmassa F-SECURESSA on samanlainen ohjelma että AD-AWARE olisi turha ? Siinä tapauksessa olen turhaan ladannut sen...

Kuinka monta näitä haitanpoisto ohjelmia kannattaa olla virusohjelman+windows xp:n palomuurin lisäksi ja mitä suosittelette ? Eikö ne kuormita konetta ?
    Kiitos!

8. Marku2

Marku2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Yks tai kaks. (ewido, escan) Ei ne kuormita konetta ellei niitä ohjelmia ajata

9. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Jul 12, 2006
  10. Marku2

Marku2 Regular member

Trophy Points:
    46
    [bold]@NUIJJA:[/bold] Blade81 kattosen, ku en ollu paikalla, muuten olisin kattonu. :)

11. henkka90

henkka90 Regular member

Trophy Points:
    26
    yleensä ei kannata asennella MITÄÄN netistä itsekseen aukeavia "ohjelmia", monta kertaa on yrittäny tulla tähänkin koneelle mutta ennestään tiedän tuon error safein olevan haittaohjelma niin en ole asentanu. Kaverin äiti oli asentanu kun ei ollu tajunnu niin sen jälkeen kortsumaínoksia ruutu täynnä ja selaimet aukeili itsekseen.

Share This Page