Älyttömän hidas tietokone

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by paheva, Oct 18, 2009.

1. paheva

paheva Member

Trophy Points:
    11
    Tietokone (AMD Athlon X2, 4600+, 3,0G RAM, rupesi takkuamaan aika pian sen jälkeen, kun kytkin sen langattomaan verkkoon Motorolan usb-tikun kanssa. Kestää tunnin (!) saada kaikki ohjelmat päälle, ja sen jälkeenkin meno on tosi kankeaa. Ajoin Piriformin CCleanerin, enkä ole ihan vielä varma, onko siitä ollut jotain konkreettista hyötyä. Olen eheyttänyt kovalevyn, joten siltä osin ei pitäisi olla defragmentoitumista. Minulla on Pandan virustorjunta ja palomuuri, mutta se ei ole päivittynyt sitten syyskuun 28. päivän, joten jotain häikkää on varmaan, liekö sitten joku virus hidastamassa masiinaa. Kun sain viimeksi (ilman internetiä) Pandan käymään läpi koneen, se löysi parikymmentä vakoojaohjelmaa, jotka eliminoi, mutta ei varsinaisia viruksia. Kovalevy raksuttaa tosi hitaasti, muutaman rapsauksen sekunnissa. Olisiko kovalevy hajoamassa? Onko jotain muita hyviä ohjelmia kuin CCleaner puhdistustöihin? Olen kiitollinen kaikista vinkeistä viksummilta.

2. Mikozi93

Mikozi93 Regular member

Trophy Points:
    26
    HiJackThis -ohjelman lataat, lykkäät tiedot siitä tonne toiselle palstalle, ja otat AVG + Comodon. D:

Share This Page