äänet edelleen hukassa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by vikako, May 14, 2007.

1. vikako

vikako Member

Trophy Points:
    11
    olen jo aiemmin täältä kysellyt neuoa kun on noi äänet tästä koneesta kadonneet.olen jo niin paljon rassaillut tätä etten itsekkään tiedä mitä olen poistellut ja mitä lisännyt mutta luulisin että kun sais jotenkin tuon äänikortin takaisin vois ehkä pelittää vaan kun en sit tiedä miten ja minkä äänikortin ja miten asentaa, katsoin tuonne koneen sisään ja näyttää siltä ettei ole erillistä äänikorttia,,,
    olisin varmaan repinyt sen pois jos olis ollu.En tosiaa tiedä teknisestä puolesta tästä masiinasta muuta kuin että tää on Windows Millennium Edition ,, siis vanha jo mutta uutta odotellessa olis kiva saada ne äänet takas. Minulla kyllä on noi levyt Fujitsu Siemens WME product recovery Cd ja Drivers&Utility 10/2001 Cd.
    Kone kyselee vain että äänilaitetta ei ole asennettu tai se puuttuu ajurit ilmeisesti on valmiina,,miten sitten saisin takaisin sen äänikortin ja en sitten tiedä millä nimellä tai koodilla sitä sitten haen.

2. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Vähän vaikea sanoa noiden tietojen valossa mitään tarkkaa. Pitäisi nyt vähintäänkin tietää, mikä emolevy eli millainen äänipiiri siinä on. Onko Laitehallinnassa huomautuksia? Yleisin korjaus on ääniajurin poisto ja uudelleen asennus. Se ääniajuri on siinä Drivers&Utility CD:llä kohdassa Drivers - (esim.) Audio codec.

Jos ääniajurin poisto/uudelleenasennus ei auta on seuraava vaihe korjata Windowsin ääniasetukset. Katsotaan sitä tuonnempana, jos tarpeen, sillä en suoralta kädeltä osaa sanoa miten ME:n ääniasetukset korjataan. Mutta eiköhän sekin selviä.

Jos ja kun se äänipiiri on sillä emolevyllä, eikä siis erillisellä kortilla, niin ei se ole mihinkään hävinnyt. Kun se ei toimi on vika softapuolessa - ajurit jne. - tai sitten tietenkin on mahdollista, että emolevyn äänipiirin raudassa. Jälkimmäisessä tapuksessa saa äänet takaisin asentamalla erilillisen äänikortin ja kytkemällä BIOSista integroitu eli emolevyn äänipiiri pois.

3. vikako

vikako Member

Trophy Points:
    11
    Juu yritän taas selvitellä asiaa ja otanpa taas yhteyttä kun pääsen taas vähän eteenpäi jospa se onnistais, kiitos jo nyt

4. vikako

vikako Member

Trophy Points:
    11
    Moikka taas ei laitehallinnassa kyllä näy huomautuksia,löydän koneelta kaikki soittimet kyllä mutta niitä kun yritän päälle esim windows media playeriä niin video kyllä näkyy ilman ääntä mutta musiikkia ei voi toistaa koska herjaa laitetta ei ole asennettu tai se puuttuu kokonaan,eli kyseleekö se juuri sitä äänikorttia,ajureita olen kyllä yrittänyt asennella, sit sitä ei löydy mistään mistä voisi esim säädellä tämän masiinan äänen voimakkuuksia.latasin tuolta netistä sen evesestin millä nään mitä täälltä sisältä masiinasta löytyy ja sen perusteella seuraavaa; Emolevy on MSI MS-6330 käyttöjärjestelmä Microsoft windows me 4.90.3000a sitten Emolevyn piirisarjat pohjoissilta ja sitten eteläsilta piirisarja jossa AC`97 ääniohjain VIA 686A/686B/8231 siitä erillaisia tietoja mm S/PDIF-ulostulo ei tuettu.Niin että olisko näistä tiedoista mitään hyötyä,olen aika tumpelo näissä hommissa JA vielä että miten esim entisen ääniajurin poisto ja mistä tapahtuu, minusta tuntuu että olen mennyt poistamaan jotain sellaista tästä koneesta että ajurit on mutta niin siihen se sitten jääkin,,kiitos taas jos saan jotain tietoa sieltäpäin.

5. WhuBanoid

WhuBanoid Member

Trophy Points:
    11
    Tuostakin ilmenee melko hyvin, että kone ei tunnista äänilaitteeita, joita sinulla on. Laitappa ohjauspaneelin kauttaa kone tunnistamaan se/ne uudelleen. Ohjauspaneeli -> Lisää laite ja windows itse ohjaa sinua, mitenkä toimit. Ja muista myös uusia Ääniajurit.

6. WhuBanoid

WhuBanoid Member

Trophy Points:
    11
    color=red]LIsäten tuohon, että Ääniajuri on sovellus ja sen saat poistettua Ohjauspaneelista lötyvällä tiedostolla, kun Poista tai Lisää sovellus. Ääniajuri kun sovellus, jonka takia, sitä ei poisteta ihan noin vain..[/color]

7. WhuBanoid

WhuBanoid Member

Trophy Points:
    11
    [colori=red]Lisäys: Vaikka joku sanoisi, että Biosista voit muttaa jne. jne. Mutta VAROITUKSEN sana! Elä missään tapauksessa mene Biosin- asetuksiin, jollet tiedä mitä olet siellä tekemässä, koska Biosista pystyt samaan koko koneen sekaisin!.[/color]

8. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Että äänet kuuluisivat tarvitaan sekä toimiva ääniajuri että Windowsin virheettömät ääniasetukset. Usein juri se, että "ääntä ei voi säätää" osoittaa, että nämä Windowsin rekisteriin merkityt ääniasetukset ovat vaurioituneet. Niitä voi korjata manuaalisesti rekisteriä muokkaamalla tai joillakin saman homman tekevillä softilla. Nyt vain on niin harmillisesti, että mun tietämät softat sekä manuaalinenkin korjaus on XP:tä varten. Enkä ennätä tähän hätään selvittämän, sopisivatko ne myös ME:lle vai miten sen ääniasetukset korjataan. Yritetään huomenna. Sillä välin voit yrittää asentaa kunnolla, vanha ensin poistamlla, sen ääniajurin.

9. vikako

vikako Member

Trophy Points:
    11
    Huomenta. jotakin se biossin korjauksesta ilmeisesti nyt valittaa kun poistin ajurin ja uudelleen asensin eli vika on ny sit syvemmällä mutta taidan tehdä niin että hommaan ulkoisen kovalevyn ja tallennan sinne kaiken tästä masiinasta kun vielä senverran pelittää ja sit kun ensiviikolla saan sen kannettavan ja ainaski nettiyhteydet pelaa sen kautta niin rupeen oikein työkseni rassaamaan tätä eli ajan alas koko systeemin ja laitan tään tulille joko tällä me systeemillä tai tuolla xp,llä,tekisen jo nyt mutta en raski hävittää kaikkea tiedostoja tästä masiinasta jota on tullut vuosien saatossa kerättyä ja onhan tällä tunnearvoa hyviä jutskia on saanut tehtyä, että positiivisesti kai tämä on otettava noin kuukauden olen räpeltänyt jo tämän kanssa että taidan siirtyä lenkkipolulle kun tuo kesäkin taitaa tulla pikkuhiljaa. Kiitokset teille.Moikkelis.Palailen taas jos vaikka tulee taas jotakin kysymistä.

10. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Mitähän se BIOSin korjauksesta, oliko se sininen ruutu? Sen BIOSin ohjeet ovat vähän vain muodon vuoksi, ilman todellisuus pohjaa yleensä. Mökiltä mäkin tätä naputtelen. Samasta syystä en ole ennättänyt tutkia ME:n ääniasetusten korjaamista, sillä olen kokonaan kännykkänopeuden varassa, näkyy olevan 460.8 kbps eli ei kovin hääppöinen. Nettisurffailu siis vaatii aikaa kun langattomat yhteydet ja muut laajakaistat eivät tänne Suomen suveen ylety, paitsi mainoksissa. Ymmärrän hyvin kiintymyksesi vanhaan käyttikseen. Itse sinnittelin toista vuotta 98SE:n kanssa, joka ei tahtonut toimia kunnolla XP:n rinnalla - tai se oli XP, joka häiriköi. Kaikki sanoivat, että ota se pois. En ottanut, sillä ne eivät ymmärtäneet tunneasioita. Siten viimein oli pakko,kun suuri osa ajasta meni häiriöiden korjaamiseen. Mutta tuo 98 on nyttemmin asennettu mulla vanhaan museokoneeseen, että yhä lähellä...

Hyvää kesää!

11. vikako

vikako Member

Trophy Points:
    11
    Moikkelis taas. Juu toista kuukautta joka päivä tein töitä tuon me,n käyttöjärjestelmän kanssa jonka kanssa pelittelin ja veivasin vuodesta 2001 asti,mutta nyt tuli aika sitten lopultakin vaihtaa tämä xp jutska ihan hyvä ja tuttu, on tullut jo käytettyä töissä niin paljon.Niin en tosiaankaan saanut siinä me,ssä enää niitä ääniä kuulumaan,johtui ääni laitteesta joka oli hävinnyt kokonaan ja siksi ei voinut ääniäkään enää muokata asetuksista koska ei ollut millä muokata.Tämä kaikki johtui siitä että me järjestelmä oli sellainen vekkuli että se herjaili silloin tällöin esim media playerin käytöstä ja niinhän siinä lopulta kävi että se sekotti hiiren käytön ,värien hallinnan yms masiinasta ja äänet. lopulta kumminkin sain kaiken pelaamaan paitsi noita ääniä.Nyt on me,n levykkeet pakattu ja arkistoitu ja ajattelin 20 vuoden päästä palata niihin kun silloin voi jotakin ne vielä kiinnostaa.Mutta kiitokset vielä kerran tähän projektiini saamastani tuesta.Kaunis on ilma täällä koillismaalla ja kesä tullut lopultakin ja näin vapaapäivänäni lähden taidan vaeltamaan kohti Kuusamon korpia.Kiitos ja hyvää kesää.t vikako.

12. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Täällä olen Etelä-Karjalassa, mutta Kuusamossa monina kesinä vieraillut, siellä lähellä Iivaaraa. Siellä olis hienot hillamaat... Voithan asentaa sen ME:n jo ennen 20 vuotta johonkin vanhaan koneeseen ja uppoutua vanhaan nostalgiaan. Hyvää kesää!

13. vikako

vikako Member

Trophy Points:
    11
    Huomenia taas. Juu kyllä Iivaara on komea paikka jo sinällään mutta kun täällä Kuusamossa on niin paljon nähtävää luonnossa,Karhunkierros reittinä on myös hieno kokemus ja vesistöt niitähän täällä riittää, siis hienoa täällä on asua,en vielä kuitenkaan koe tätä kotipaikakseni, olenhan asunut täällä vasta muutaman vuoden ja laskettelu on nykyään jäänyt pois,olis hyvä harrastaa sitä täällä Ruka on ihan kivenheiton päässä, hiihtoladut on vieressä ja voi kun huvittaa käydä sivakoimassa. Juu tässä kaikille pieni kehu Kuusamosta ja kiva kun ei kenenkään tarvitse tästä paikasta olla toisilleen kateellisia ei muuta kuin auton tai vastaavan kulkupelin nokka kohti Kuusamoa ja nauttimaan,ps niin täytyy tässä todeta vielä että kyllä muualtakin Suomestamme löytyy tosi mahtavia ja kauniita paikkoja, niin että näillä mennään joo ja kun ollaan nyt sellaisilla vesillä jotta jotain täytyy tietsikoista jutskata niin kysynpähän että kannattaako kannettavaan laittaa sellaista ulkopuolista tuuletinta/jäähdytintä olen nähnyt sellaisia levyn näköisiä minkä päälle kone laitetaan,oliskos siitä esim koneen sisuksille hyvää tekevä vaikutus kun sisälmykset pysyvät viileämpinä?esim käyttöikä jatkuisi. Moikkelis

14. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Tohon läppärin tuulettajaan voisi sanoa, että eihän tuulettajasta mitään haittaa ole, mutta eri asia onko se tarpeen. On läppäreitä, jotka käyvät kuumana ja sitten taas vileämpiä. Tämä oma HP:n Compaq, jolla tätä naputtelen erämaassa, ei esim kovasti lämpene. Tämä ei mitenkään hyötyisi tuulettajasta (ja tulisi vaan uusi virrankuluttaja aurinkopaneeli-tuulivoimalajärjestelmääni). Läppärit, kuumanakin käyvät, on tehty alun perin sellaisiksi, eikä niiden normaalilämpö niitä vahingoita. Onhan tässäkin tuulettaja, joka lähtee kyllä pyörimään ja lisää nopeuttaan jos tarpeen, mutta yleensä se on hiljaa. Sen sijaan invertterin tuulettaja pyörii koko ajan ja pitää harmillista pölynimurimaista suhinaa.

Vahvistetaan kehusi Kuusamosta. Toinen hieno erämaapaikka on mulla ollut Inarinjärvi näiden Karjalan maisemien lisäksi.

Share This Page