Eli ongelma on se että kun avaan elokuvan niin äänet ovat kohdallaan, mutta kun katselen 1 min niin äänet tulevat jo selvästi myöhässä. Olen asentanut koneelleni ffdshown, ac3filterin ja oggds:än. katsottava tiedosto on avi.
onko kuinka uusi FFDshow ja AC3filter? koneessa tarpeeksi vääntöä? GSpot:illa voit vielä katsoa missä formaatissa AVI:ssa se ääniraita on. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/52202
ffdshow-20040520 eli aika uusi pitäisi olla... ac3filter_1_01a_rc5 , en tiedä onko uusi vai vanha... ja siitä että onko koneessa vääntöä en tiedä... kone on 350 mhz 64mt ram 16 mt näytönohjain...0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3 antaa GSpot ja pitäisi olla pari codecia jotka pystyy lukemaan tota. mutta xvidin lukemiseen gspotin mukaan codeccia ei löydy, silti kuva näkyy...
XviD:t näkyvät tuon ffdshown avulla. Koneessa on kyllä huolestuttavan vähän potkua, on melko todennäköistä että se on vikana. ffdshow on muuten aika kevyt dekooderi-filtteri, joten parempaa vaihtoehto vanhalle koneelle saa hakea.
no onneks hätä ei ole tämän näköinen. Mulla on tossa 2.4 ghz kannettava vieressä. Kuhan saan piuhan koneiden väliin hommattua niin kaikki on ok. Olen aika paljon pähkäilly mitkä codecit pitäis koneeseen asentaa että näkyisi kaikki elokuvat... En paljoa codeceista tiedä mutta olen tullut siihen tulokseen että sdl codec pack ja osa ffdshowsta näyttäisi kaiken. Ensiksi asensin sen mega packin missä oli kamaa aivan tuhottomasti, mutta jostain syystä se ei oikein toiminut. Mihin tuloksiin porukka on tullut, mikä on paras codec pack tai niiden yhdistelmä jos kyse on elokuvien ja mp3 tiedostojen katsomisesta/kuuntelemisesta???
ffdshow ja Media Player Classic. Sillä yhdistelmällä pitäisi näkyä 95% kaikista videoista. Jos tarvitsee koodekkeja muuhunkin kuin katseluun, niin sitten DivX ja XviD-koodekit ovat kova sana. Ogg Vorbis DS Filter ja AC3Filter ovat myös kokeilemisen arvoisia. Ei kuitenkaan kannata turhaan asennella mitään, kokeilee ensin ffdshowlla ja Media Player Classicilla. Sitten asentelee lisää jos ongelmia esiintyy
"mikä on paras codec pack.." unohda kaikki codec-packit, ei niitä tarvitse mihinkään! saa vain windowsin umpisolmuun. nuo jo mainitut riittää...