1 Mokkula 2 konetta ????

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by kama11, May 9, 2010.

  1. kama11

    kama11 Member

    Joined:
    Oct 29, 2007
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Siis minulla on 1 mokkula. Koneita on ainakin 2, jotka pitäisi saada nettiin. En ole saanut toimimaan internet-yhteyden jakamista.

    Onkohan syynä tuo reititin. Minulla oli aiemmin lankalaajakaista, josta jäi jäljelle 4 porttinen modeemi (Telewell EA-501). Koneet kyllä näkyvät toisilleen, mutta nettiyhteys ei avaudu toiseen koneeseen.
     
  2. Anestic

    Anestic Regular member

    Joined:
    Nov 27, 2007
    Messages:
    432
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sinun pitää sallia sillä koneella, missä mokkula on, yhdistää muita koneita nettiin. Eli sieltä verkkoasetuksista etsimällä. Mutta ainakin XP:llä olen saanut toimimaan tuon kokoonpanolla läppäri ja ps3 ja verkkopiuha väliin.

    Varmaan se reititin kannattaa jättää tuosta välistä pois tai kokeilla erilaisia kykentöjä. Ainakin kokeilla laittaa molemmat koneet kiinni niihin haaroihin eikä siihen "tuloon".
     
  3. kama11

    kama11 Member

    Joined:
    Oct 29, 2007
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Dodii. Nyt on sekin koitettu. Itse asiassa arvelinkin, ettei auta. Nyt on siis yhdistetty kannettava (XP) pöytäkoneeseen (W7). Välissä on ristiin kytketty Ethernet-kaapeli. Itse epäilen ongelman piilevän tuossa XP<->W7 jutussa. Tuo internet yhteyden jakaminen oli kyllä ensimmäinen minkä tein. Onkohan kukaan onnistunut tällaisessa. Itse verkko toimii näiden kahden välillä. Eli koneet näkevät toisensa ja tiedostojen jako onnistuu.

    ______________________________________________________________________________________

    Nyt sitten ihmeitä tapahtui. Homma toimii toisin päin. Eli mokkula on kiinni kannetavassa (XP) ja pöytä kone toimii netissä sen kautta. Olen ollut siinä käsityksessä, että XP pro:ssa on parempi verrkko toiminto. Tässä tapauksessa asia ei taida olla niin. Tai kuka käsittä pareman miten. Seuraava vaihe onkin sitten kasata uusi (vanha) kone palvelimeksi, jossa on XP home ja kolme verkkokorttia, että saan näm koneet samaan aikaan nettiin.

    Tilanne muuttuu, jos joku keksii ratkaisun. Katsellaan.
     
    Last edited: May 12, 2010
  4. muppis

    muppis Regular member

    Joined:
    Jul 12, 2007
    Messages:
    224
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Ehdotan, että uudelleenkäytät vanhan Telewellisi pistämällä sen käyttöohjeen mukaan sillattuun tilaan ja käytät sitä kytkimenä, niin et tarvitse kuin yhden verkkokortin per kone ja kaikki näkevät onnellisesti(?) toisensa.
     

Share This Page