225/45/R17 contin nastarengas sarjasta oli puhjennu viime talvena 1 rengas. ostin 1 uuden tilalle (en ostanut 2 koska kpl hinta oli 230e) Minne tämä uusi rengas olisi järkevin sijoittaa, etu vaiko taka akselille? Auto on etuvetoinen muissa renkaissa pintaa n.7mm
Oon pikkusen eri mieltä. Johan autokoulussakin opetetaan että ainakin talvirenkaissa parhaimmat kumit taakse estämään mahdollista sivuluisua, eli "perseen heittämistä" kuten amiskalla sanotaan. Ja kysyjälle sen verran vielä neuvoa että ne renkaat kannattaa kyllä vaihtaa aina pareittain tai sitten kaikki neljä.
Tästä olen samaa mieltä, mutta joo aika suolaisen hintaset kumit niin ymmärrän vain yhden oston. Tosiaan itse perustelen paremmat kumit eteen sen takia että, eturenkailla on suurempi jarrutus teho ja auto lähtee helposti luisumaan sivulle keulasta jos pitoa ei löydy, siitä pääse sitten siihen että millä oikaisee etuvetoisen auton luistosta jos ei pitoa ole edessä, mutta joo ihan samalla tapaa se perä osaa lähteä luistamaan sen sitten oikaisee kaasulla kun pitoa löytyy etupyöriltä.
Totta tuokin, toisaalta talvella tärkeintä on ennakointi. Ei tulis mieleenkään mennä risteyksiin samalla tavalla kun kesällä. Nytpä en enään tiiä itekkään että kumpi on parempi, vaan ite laitan kyllä taakse aina paremmat kumit.
Tosiasiassa käy niin, että jarrutettaessa auto pyörähtää heti ympäri, jos eturenkaissa on parempi pito. Kannattaa hakea rengastietoa toisen alan palstalta, koska täällä voi saada vaarallisia vastauksia.
Ei tietysti enää auta, kun rengas on jo ostettu, mutta oliko tuo reikä tullut renkaan kylkeen tai aivan kulutuspinnan reunaan, ettei paikkaaminen onnistunut? Mutta joo, paremmat renkaat aina taakse.
oli kylki revennyt renkaasta työmaalla, terävän metallin kappaleen avulla. noissa pintaa on 8mm + toi uusi ja kahdessa muussa 7mm kaikki nastat ok, eli en usko että kovin suurta pitoeroa saa syntymään eri akseleille. mutta voishan sitä taakse ne paremmat laittaa auto siis passatti -00