1 uusi nastarengas?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Daword, Aug 23, 2013.

  1. Daword

    Daword Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Messages:
    1,940
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    48
    225/45/R17 contin nastarengas sarjasta oli puhjennu viime talvena 1 rengas.
    ostin 1 uuden tilalle (en ostanut 2 koska kpl hinta oli 230e)

    Minne tämä uusi rengas olisi järkevin sijoittaa, etu vaiko taka akselille? Auto on etuvetoinen
    muissa renkaissa pintaa n.7mm
     
  2. JoniS

    JoniS Active member

    Joined:
    Oct 6, 2008
    Messages:
    2,951
    Likes Received:
    261
    Trophy Points:
    93
    Parhaat kumit vetäville renkaille. Eli eteen sinun tapauksessasi.
     
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    Oon pikkusen eri mieltä. Johan autokoulussakin opetetaan että ainakin talvirenkaissa parhaimmat kumit taakse estämään mahdollista sivuluisua, eli "perseen heittämistä" kuten amiskalla sanotaan. :D

    Ja kysyjälle sen verran vielä neuvoa että ne renkaat kannattaa kyllä vaihtaa aina pareittain tai sitten kaikki neljä.
     
  4. JoniS

    JoniS Active member

    Joined:
    Oct 6, 2008
    Messages:
    2,951
    Likes Received:
    261
    Trophy Points:
    93
    Tästä olen samaa mieltä, mutta joo aika suolaisen hintaset kumit niin ymmärrän vain yhden oston. Tosiaan itse perustelen paremmat kumit eteen sen takia että, eturenkailla on suurempi jarrutus teho ja auto lähtee helposti luisumaan sivulle keulasta jos pitoa ei löydy, siitä pääse sitten siihen että millä oikaisee etuvetoisen auton luistosta jos ei pitoa ole edessä, mutta joo ihan samalla tapaa se perä osaa lähteä luistamaan sen sitten oikaisee kaasulla kun pitoa löytyy etupyöriltä.
     
  5. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    Totta tuokin, toisaalta talvella tärkeintä on ennakointi. Ei tulis mieleenkään mennä risteyksiin samalla tavalla kun kesällä.

    Nytpä en enään tiiä itekkään että kumpi on parempi, vaan ite laitan kyllä taakse aina paremmat kumit.
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,178
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    Tosiasiassa käy niin, että jarrutettaessa auto pyörähtää heti ympäri, jos eturenkaissa on parempi pito. Kannattaa hakea rengastietoa toisen alan palstalta, koska täällä voi saada vaarallisia vastauksia.
     
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    ja jarruluisuun vaikuttaa myös se onko ap:llä ABSit vai nöy.
     
  8. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ei tietysti enää auta, kun rengas on jo ostettu, mutta oliko tuo reikä tullut renkaan kylkeen tai aivan kulutuspinnan reunaan, ettei paikkaaminen onnistunut?

    Mutta joo, paremmat renkaat aina taakse.
     
  9. Daword

    Daword Regular member

    Joined:
    Jul 29, 2009
    Messages:
    1,940
    Likes Received:
    23
    Trophy Points:
    48
    oli kylki revennyt renkaasta työmaalla, terävän metallin kappaleen avulla.

    noissa pintaa on 8mm + toi uusi ja kahdessa muussa 7mm
    kaikki nastat ok, eli en usko että kovin suurta pitoeroa saa syntymään eri akseleille.
    mutta voishan sitä taakse ne paremmat laittaa

    auto siis passatti -00
     

Share This Page