10/100 Kuitu

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Porakorpi, Mar 22, 2009.

  1. Porakorpi

    Porakorpi Member

    Joined:
    Mar 22, 2009
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei! Otettiin Kympnetin 10/100 kuitu liittymä ja olisi joitakin ongelmia.... Modeemina on A-Link VDSL2 V100AP. Linja tuntuu aika hitaalta ja kotiverkossa muilla koneilla ei hirveemmin kannata samaan aikaan olla netissä kun kaikki hyytyy. Modeemiin en ole löytänyt suomalaisia ohjeita joilla voisi säädellä modeemia. Mukana tuli vain pika-asennusohje. Olen ottanut modeemista natin ja muurin pois päältä. U torrentilla imuroitaessa latausvauhti 40-150 välillä ja lähetys huitelee jopa yli 1Mt. Olen omasta mielestäni sen ohjelman asetukset laittanut kohdalleen. Olisiko jollain neuvvoja miten modeemista voisi laittaa kotiverkon (3 konetta) kuntoon että kaikissa toimisi netti hyvin ja kotiverkko. En ole laittanut verkkoa langattomaksi ja kaikissa koneissa on XP ja yhdessä XP home. Modeemi pistää välillä linjan poikki ja avaa uudestaan. Kiitos.
     
    Last edited: Mar 22, 2009
  2. somebodyy

    somebodyy Regular member

    Joined:
    Jul 15, 2007
    Messages:
    1,063
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    10/100 kuulostaa hieman erikoiselta, yleensä latauskaista on isompi kuin lähetys.

    Jos tuo nyt on noin kuin esitetty, lataus nopeus on max:1Mb/s lähetys max;10Mb/s. Onko portit ohjattu oikein utorrentissa? Onko kaikissa koneissa hyvät verkkokortit? On todella hankala neuvoa mitään muuta kuin että jos hankit siihen reitittimen ja reitität sillä uudella reitittimellä ne koneet vain yhden A-Linkin portin kautta. Tällöin sen ei pitäisi katkoa yhteyttä jos se vika nyt siellä modeemissä olisi..
     
  3. Porakorpi

    Porakorpi Member

    Joined:
    Mar 22, 2009
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Juu tarkoitin 100/10. Olen ruukannut modeemin asetuksia ja sain imutustehon nouseen u torrentilla 2.8 MTs ja nyt sitten muissa koneissa ei oikein netti pelaa...
     
    Last edited: Mar 22, 2009
  4. Porakorpi

    Porakorpi Member

    Joined:
    Mar 22, 2009
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
     
  5. Porakorpi

    Porakorpi Member

    Joined:
    Mar 22, 2009
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Onko teillä kellään 100/10 Kuitu liittymä käytössä? Olisin kysellyt vähän nopeuksia jolla olette yleensä saanut ladattua tavaraa koneelle??
     
  6. mPetez

    mPetez Member

    Joined:
    Nov 11, 2007
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olen tuota A-linkin purkkia joskus testannut (ilman NAT) ja kyllä sillä bitti liikkuu ihan normaalisti. Nopeushan voi tietysti riippua paljon siitäkin mitä se päätelaite kättelee nopeudeksi ja kyllähän sieltä A-linkin asetuksista sen näkee. Toisaalta torrent ei todellakaan on mikään hyvä nopeustesti. Testaa vaikka lataamalla tuo Funetin testifilu
     
  7. Porakorpi

    Porakorpi Member

    Joined:
    Mar 22, 2009
    Messages:
    16
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo olen käynyt funetilla imuttamassa 1gnullia ja se on tullut 7-9 Mt/s
    jos on tcp optimiseri päällä. Pitäiskös tulla paremmin. Tuntuu että tää netin käyttö on hitaampaa tällä kuidulla kun entisellä 8/1 piuhalla. Torrentilla on välillä tullut reilut 4 Mt/s.
     

Share This Page