Hei, Olen ostamassa max 1000e budjektilla mahdollisimman hyvän pelikoneen eli siis pelkän keskusyksikön, joka pyörittäisi sujuvasti esim. Cs sourcea ja world of warcraftia. Voisitteko siis auttaa minua löytämään hyvän pelikoneen ja kertoa minulle hieman hyvästä pelikoneesta?
Tässä olisi Amd uudella neliydin prosessorilla ja tehokkaalla GTX260 core216 näytönohjaimella. Vista 64-bit käyttöjärjestelmä ja sille kaverina 4GB muistia. Kiintolevy on testeissä ollut nopein kuluttajaluokan kiintolevy ja tallennus kapasiteettia riittää.
Eihän ne vielä voita Intel E-sarjalaisia peleissä kun niin harva peli tukee neljää ydintä ja E-sarjalaisissa on korkeat kellot vakiona josta on hyötyä peleissä. Mutta tilanne tulee muuttumaan lähiaikoina neliydin prossujen hyväksi kun pelit alkaa tukemaan neljää ydintä enemmän. Amd uusi phenom II-940 on huippu prosessori verrattuna edellisiin mutta ei pärjää Intel uusille i7 prossuille.Niiden hankkiminen vaan nostaa budjetin helposti 1800-2000e. Tällä hetkellä neliydin prosessorin hankkiminen on järkevämpää kuin tuplaydin.Siitä kun on hyötyä muussakin kuin peleissä.
Olisin itsekin ostamassa vastaavanlaista, mutta muutama kysymys olisi. Tässä kone: Elikysymykset: - M3A78, M3A78-t, M3A78 pro. Mitä käytännön eroja näissä on muuta ku hinta?) - Sonata III Silent ATX-kotelo (500W). Onko riittävä? - onko noissa muisteissa minkälaista eroa, eli aqq:n ehdottamat vai nämä?
Mauka77: Oleellisimpina eroina muistaakseni kaikissa eri piirisarja m3a78 < m3a78-pro < m3a78-t ja -t mallissa on crossfire tuki, eli mahdollista yhdistää kaksi samanlaista atin näyttistä.