Hei, minulla on soneralta 100/5 Mpbs yhteys mutta netti toimii kuitenkin vain 2-2.4 MB nopeudella vaikka tulisi toimia n. 12.5 MB:llä. modeemi on netgear cg834wg ja verkkokortti integroitu Realtek RTL8168B/8111B PCI-E Gigabit Ethernet Adapter. Piuhat olen ostanut lähimmästä atk-liikkeestä. Mikähän mahtaa olla ongelmana?
millä testasit tuon netin nopeuden? kokeile lataa täältä näitä niin saat tietää parhaiten: ftp://ftp.funet.fi/dev/ jos nyt muistin tuon sivun oikein
Olen testannut ladata isoja tiedostoja monesta eri paikasta, mutta maksimi nopeus on juuri tuo 2-2.4 MB/sek eikä ole koskaan ylittänyt sitä
Nettiyhteyden nopeus ei automaattisesti kerro latausnopeutta, se riippuu siitä onko lähettäjän/-jien päässä tarpeeksi kaistaa. Kokeile mitä speedtest.net näyttää.
speedtest.net näyttää kyllä vähän mitä sattuu. 253, 23, 8, 6, 180 ja 138 mbps (lataus). Se testi jumittaa joka kerta alussa muutamaksi sekunniksi ja sitten viisari pomppaakin mihin sattuun ja sitten lataustesti onkin jo valmis, joten en saa tarkkaa tulosta