Eli mihin tota 1394(FireWire)Porttia pystyy käyttämään?Voiko sitä Esim.käyttää lähiverkkona ton Lan:in tilalle siis pystyykö tohon liittämään muita tietokoneita jos on esim.firewire Hubi???
Ostin just toisen Firewire kortin ja nyt molemmat XP-koneeni ovat verkossa firewiren kautta. Eli HUBia ei tässä vaiheessa tarvita, onko firewire-HUBia muuten olemassakaan? Anyway, toimii hyvin ja nopeudeksi väittää 400 Mbps, en tosin tiedä pitääkö ihan paikkansa. Ero vanhaan 10 Mbps-verkkoon kuitenkin on huima...
katsoin tuolta www.bdog.fi:stä et siel on noita firewire hubeja isoin oli 5 paikkane ja hintaa tais ol sellaset 76€. toi mua kiinnostaa et firewiren siirtonopeus on 400mbs ja pelataan viikoloppusi kavereitte kans verkos ja jaetaan tiedostoi sun muuta.toi on varmaa pikkase helpompi juttu ku on välil ollu ongelmii ton lani kans (ei löydy aina toisii koneita)mul on konees nyt 3 firewire paikkaa sit on toi yks lisä (kortti)mis on 1 paikka lisää
Joo, ja toinen iso plussa mun mielestä on se että toimii kuten USB, eli voi nykästä kaapelin irti lennosta ja laittaa takaisin räjäyttämättä esim. monitoria (näin on oikeasti käynyt yhdelle kaverille!). Vielä sen verran että ykköskoneessa mulla on SB Audigy:ssa oleva firewire ja kakkoskoneessa on videokameran mukana tullut Pinnaclen kaksiporttinen firewirekortti.
toi on just hyvä puoli tosa et voi ottaa piuhan irti ilman et tapahtuu mitää ylimääräst.kuten lanissa nyppäät johdon pois ni toiset koneet alkaa nykimää ja sun muuta.tai netin asetukset menee sekasi