Tarkoitus olisi kasata tehokas kone pelikäyttöön. Hiljaisuus myös arvossaan ja osien luotettavuus. Ensitöikseni en ajatellut kellotella mutta tulevaisuuden varalle hyvät kellotusmahdollisuudet plussaa. Netissä olen kierrellyt ja kaarrellut, mutta taitaa paikallinen erikoisliike viedä voiton. Eli alustavasti paikallisesta liikkeestä Intel Core I5-3750K ASRock Z77 Pro3 Fractal Define R3 Chieftech CFT-750W 16GB DDR3 1600 Kingston Hyper X WD Blue 1000 DVDRW Gigabyte Radeon HD 7950 Windforce X3, 3072MB Asus VE247H 24" Samsung SSD 830-series 128GB Win 7 plus asennukset yms. 1450€ Hinta hyvin lähellä Silent Rigin vastaavaa kokoonpanoa ja 2-3 päivän toimitusajat kuulostaa korvaan hieman paremmalta kuin Silent Rigin vastaavat numerot viikoissa. Tuossa kokoonpanossa mietityttää tuo Chieftechin virtalähde. Surfatessa en oikein tietoa tuosta löytänyt, onko mistään kotoisin? Jostain syystä tuolla liikkeessä myyjä oli sitä mieltä että tuollaisiin kokoonpanoihin ovat asentaneet 700-750W mötyköitä kun taas murolla ja täällä yleensä vastaaviin koneisiin ehdotellaan 400-500W virtalähteitä. Eli onko tuo selvästi ylimitoitettu? Yhdellä näyttiksellä olisi tarkoitus ainakin jonkin aikaa pärjätä. Ite olin ajatellut Super Flowerin Golden Green 500-600W joko mod tai ilman, mutta ilmeisesti kyseiseltä firmalta ei noita kukkasia löydy. Toisekseen mikä näyttis vie voiton? Tuota 7950 Windforcea olen kaavaillut, mutta mikä olisi palstalaisten mielestä paras hintalaatusuhteeltan oleva näyttis 300-400€:n hintaluokassa? Kannattaako esim. laitaa n. 100€ lisää että saisi 7970 ja minkä valmistajan jäähdytysratkaisu on paras (hiljainen)? Entäpä 660Ti vai 670Ti? Vai eikö mikään noista? Vielä yhteenvetona: -Mikä virtalähde? (Luotettava ja hiljainen, pitkä takuu katsotaan plussaksi) -Mikä näyttis? -Tarviiko erikseen prossutuuletinta ja jos kyllä niin onko väliä mallilla? -Osien yhteensopivuus yms. Onko muita osia vaihtamalla mahdollista saada selvää parannusta, 1500€:n paketissa muutama kymppi sinne tänne ei paljon paina.
Periaatteessa tuolle kokoonpanolle voisi riittää juuri 400w poweri mutta sitten jos alat kellottelemaan tai hommailemaan lisää kiintolevyjä, äänikorttia, kotelotuulettimia tai parantamaan prossun tuuletusta (ylikellot mielessä) niin silloin virta käy nopiaan vähiin. Kyllä itse jättäisin Chieftekin virtaset välistä.. joku Seasonic S12II-620 (620w) riittää muutamaan lisäkortteihin/kiintolevyihin ja suht keposeen kellotteluun (+ jäähyttelyt) ja tuo virtanen on hiljanen ja laadukas. jos prossua ei meinaa kellotella, niin sitten stokkituuletin piisaa. Jos muuta prossuntuuletusta tutkailee niin tuohon voisi heittää jonkun Noctuan NH-U9B:n.. On iso vekotin mutta sen saa hiljaiseksi ja tarvittaessa tuota jäähdytystehoakin irtoaa.
Hei, Mulla on ittellänikin ihan sama tilanne ja oon kattonu tällasta Military Class Tiger koneet toimitetaan valmiiksi asennetulla suomenkielisellä Windows 7 Home premium (64b) käyttöjärjestelmällä. Ominaisuudet: Fractal Design Define R3 kotelo 600W virtalähde (80+ hyötysuhde) MSI Military Class 3 luokan Z77 piirisarjan emolevy (USB 3.0, Sata 6Gb/s) MSI nVidia GeForce GTX660 Ti (2GB GDDR5) näytönohjain Intel Core i5 3570k (3.4GHz) neliydinprosessori Kingston HyperX 2x4GB DDR3 keskusmuistia (1600Mhz) 120Gb Kingston HyperX 3K SSD -levy 1TB SATA kovalevy Polttava DVD-asema Windows 7 Home premium (64b) Suomi Antec Kühler 620 vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille Aikomukseni on ylikellottaa n.4,5 GHz:n paikkeille ja ehkä jossain vaihessa tökkästä tupla näytönohjain/tehokkaampi toinen tilalle. Mitähän tällaisesta oltais mieltä? Niin ja hinta kasauksineen ja kellotuksineen rapiat 1550 Euroa
Aivan naurettava hinta tuollaselle kokoonpanolle, saat paljon parempaa tuolla summalla... Edit! Kauppa: Silent Rig Linkki koteloon ja poweriin R3 musta ja XFX 650w power
Kiitos Lurluck herätyksestä - tämä postaus pani ajattelemaan Palaan asiaan perehdyttyäni vähän lisää...ylipäätään olen ajatellut että on hyvä satsata poweriin reserviä...eikö tuo näytönohjain vaatisi jo i7- sarjaa...
Molemmat oikeassa powerista. Eli siis, 650W on aika paljon mutta kyseisessä tarjouksessa hinta on matalempi. Tällähetkellä 500W on tarpeeks melkeen mille tahansa yhden näyttiksen koneelle, hyvin molelle riittäis 450W. Mutta tuolla hinnalla nyt jotenkin vois harkita 650W poweria.
Joo,samaa mieltä,tolla hinanalla suoraan 650w poweri,voi sitten tulevaisuudessa heittää toisen näyttiksen lisää,jos tarvetta/halua
Kiitti kaverit,just sain salaa toivomani suositukset... toinen issue; gtx660ti vai gtx680? noihan on nyt tällä hetkellä - eka gforssi pitkään...