16-bittinen windows-alijärjestelmä...

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by satajet2, Mar 28, 2005.

  1. satajet2

    satajet2 Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    259
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ongelma ku yritän esim. asentaa skannerin ajureita xp wintoosaan niin heittää tollasella otsikolla olevan herjan ja sit lukee
    C:\windows\system32\autoexec.nt. Järjestelmätiedostoa ei voi käyttää DOS- ja Windows-sovellusten suorittamiseen. Eli mitäs pitäs niinku tehä et sais ajurit asennettuu.
     
  2. satajet2

    satajet2 Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    259
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei mitään... ratkaisin jo ongelman. Laitan linkin ohjeeseen kohta tänne jos jollain muulla ilmenee sama ongelma.

    edit: tässä tää linkki
    http://www.atsoft.fi/16bitwaj.htm
     
    Last edited: Mar 28, 2005
  3. DaKorgonV

    DaKorgonV Regular member

    Joined:
    Jan 1, 2005
    Messages:
    166
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    joo kiitos, mulla oli just tää ongelma esim semmosessa ku näytönohjainta asentelin
     
  4. satajet2

    satajet2 Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    259
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo ei mittää. On kyl ihme bugeja täys tää wintoosa.
     
  5. ottoaari

    ottoaari Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mä oon täysi uuno näissä windows ja muissakin atk-jutuissa.

    Mun koneessa (Win XP) on yksi tällainen duunitarpeista lähtevä acces-pohjainen laskutusohjelma. Silloin tällöin jos koneessa on auki vähänkin enemmän ohjelmia, tulee näytölle ilmoitus, että "Win 16 alijärjestelmän resurssit eivät riitä toiminnon suorittamiseen, sulje sovellukset ja käynnistä tietokone uudelleen".

    Tämä tapahtuu vain silloin tällöin, eli en pysty "halutessani" todentamaan sitä. Olen ladannut tässä viestiketjussa ylempänä sanotun .exe -tiedoston nyt koneeseen. Osaatteko sanoa, pitäisikö sen auttaa myös tähän? Jos ei, niin mitä voisin tehdä?

    Auttakaa uunoa!

    T. Peukalo keskellä kämmentä Otto
     
  6. satajet2

    satajet2 Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    259
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    No aloitetaan siitä että tossahan ei ole mainittu mistään .exe tiedostosta... :) paitsi autoexec.nt että sillee...

    Mutta siitä en tiedä mikä tossa sun tapauksessa auttaisi... :( toivottavasti täällä on joku järkevämpi ihminen joka osaisi vastata tohon sun ongelmaan!!
     
  7. V-kos

    V-kos Regular member

    Joined:
    Mar 13, 2005
    Messages:
    1,345
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Tarkoitat siis tuota mitä tuolla linkissä on. Oothan tehny varmasti oikeen. Laittanu varmasti oikeaan kansioon. Jos ei auta niin tee se Palauta.bat mikä siellä neuvotaan.

    EDit: Tai eihän sen oikeastaan sanotakaan olevan ratkaisu tohon sun ongelmaan. Enpä tiedä mikä sitten on. Ehkä joku viisaampi osais neuvoa.
     
    Last edited: May 20, 2005
  8. pahis

    pahis Regular member

    Joined:
    Dec 25, 2004
    Messages:
    193
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Luultavasti koneestasi on aika jättänyt ja muisti loppuu kesken. :D en ole varma mutta laitahan koneen specsejä niin sillähän tuo selviää.. tai ees kuinka uusi konees on?
     

Share This Page