2.0 tai 2.1 kaiuttimet

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista' started by mupsu, Sep 25, 2008.

1. mupsu

mupsu Member

Trophy Points:
    11
    Moikka kaikille!

Tämä on ensimmäinen visti foorumeille ja katsotaan nyt kuinka hyvin menee.
    Eli pitäisi saada uudet kaiuttimet musiikin kuunteluun ja elokuvien katseluun noiden vanhojen 4.1 tilalle. Elokuvia ei kuitenkaan niin usein tule katseltua, että tarvisi enää surround-ääniä, joten kaksi kaiutinta saa riittää.
    Olen vähän katsellut d'feldt audioengine 5 kaiuttimia ja kaipaisin niistä kokemuksia/mielipiteitä. Saisin ne noin 300eurolla kotiin asti. Sen verran pitää myös kysyä niistä (kun olen suht uusi näissä puuhissa), että saako ne suoraan jotenkin tietokoneeseen kiinni, ja jos niin miten vai tarviiko väliin vahvistimen?

Muitakin saman hintaluokan kaiuttimia saa ehdottaa, mutta silloin kokemuksia pitäisi olla.

2. Sievari

Sievari Member

Trophy Points:
    16
    Olit maininnu hifimaailma foorumilla että voit sijoittaa noin 500€. Siihen hintaan suosittelen ostamaan erikseen vahvistimen ja kaiuttimet. Ihan sen takii että on tulevaisuudessa helppo liittää lisää laitteita vahvistimeen kiinni ja muutenkin muokata kokoon panoa.

Vahvistin Denon PMA-500AE 259€, kaiuttimet Tannoy Mercury F1 Custom 228€.
    Tässä vielä halvempi kaiutin vaihtoehto Qln Artech 5s 199€.

Noista hifiliikkeistä kannattaa aina pyytää tarjous, niissä on melken aina ohjehinnat verkkokaupassa. Hifiliikkeet on muutenkin hyvii paikkoja ostaa tuotteita, yleensä palvelu todella hyvää ja hinnatkin kohdallaan kun vaan ymmärtää tingata.

3. pezkuu

pezkuu Guest

Itse ostin tänään Maxi makasiinistä eacanin 2.1 ja on erittäin hyvä perussetti (tarj. 10e)

4. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Nuo d'feldt audioengine 5 ovat erinomaiset kovaääniset, ne sisältää vahvistimen ja myös subwooferin + että löytyy erinomaiset äänet 2.1 koviksille, ne voit asentaa monelle laitteelle, MP3-soittimeen, tietokoneeseen, Xboxiin, Soundbridge, LCD:hen tai plasma:an joitakin esimerkkejä.

Share This Page