2 konetta ei toimi samassa verkossa

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by makkepuu, Sep 28, 2013.

  1. makkepuu

    makkepuu Newbie

    Joined:
    Sep 28, 2013
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    tuli niin kummallinen onkelma että piti vallan rekisteröityä tänne kyselemään.

    ongelma on yksinkertaisuudessaan seuraavanlainen: jos mun pöytäkone on pois päältä niin emännän läppärillä ei pääse nettiin, sanoo että yhteys vajaa. kun mun koneen pistää päälle niin läppärissä pelaa netti. mun kone yksistään pelaa ihan normaalisti mutta molemmat yhtäaikaa ei pelaa ollenkaan. yksinkertaista?

    molemmat koneet lanissa, purkki ZyXel P-660HW-D1
    System Mode: Routing
    WAN Information
    - DSL Mode: ADSL2+ Mode
    - IP Address: 84.x.x.x
    LAN Information
    - DHCP: Server

    DHCP ja DNS automaattiset

    NAT päällä (SUA only). jos natin pistää pois niin menetän ip-osoitteen.
    jos pistän purkin siltaavaksi niin menetän ip-osoitteen.
    jos muuta purkin WAN-asetuksista oikeastaan yhtään mitään niin menetän ip-osoitteen samantien.

    molempien koneiden 192-alkuiset ip:t päättyvät eri numeroilla ja kummastakin masiinasta näkyy sama ulospäin oleva ip eli tuo 84-alkuinen.

    kokeiltu resetoida boxia tuloksetta.

    ongelma alkoi pikkuhiljaa sen jälkeen kun vaihdettiin nettiyhteys paikalliselta puhelinliikkeeltä soneraan. ensin toimi ihan ok mutta pikkuhiljaa rupesi tahmaamaan ja nyt ollaan tässä tilanteessa. yhteyden vaihdossa ei muutettu modeemin asetuksista mitään muuta kuin tuo VCI joka oli ennen 100 ja nyt 33.
     
  2. HiTex1983

    HiTex1983 Regular member

    Joined:
    Apr 26, 2006
    Messages:
    212
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    28
    Kai olet muistanut käynnistää tietokoneesi uudestaan, sen jälkeen, kun olet ottanut NAT:in pois päältä, ja/tai pistänyt purkin siltaavaksi?
     
  3. makkepuu

    makkepuu Newbie

    Joined:
    Sep 28, 2013
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    on buuttailtu. taitaa olla zyxelin perusvika vanhetessaan että konkat sökönä. 1.portissa pelaa yksin kaikki, jos johonkin porttiin pistää jonkun koneen niin tiedonsiirto jökkää siihen paikkaan. 2.portissa ei pelaa yhtään mikään. pitää ostaa uusi modeemi jossain vaiheessa
     

Share This Page