Ostin noin 2 vuotta vanhaan koneeseen uuden näytönohjaimen, gtx 670. Siinä oli ennen gtx 470. Voinko käyttää sekä uutta että vanhaa näytönohjainta koneessa?
Voit käyttää,mutta et voi laittaa niitä sli-tilaan,ja niiden käyttö edellyttää poweria,joka jaksaa käyttää molempia,sekä emoa, joka tukee kahta näytönohjainta, (T:itsellä oli koneessa radeon 3850,radeon 3450,radeon 2400Pro samaan aikaan koneessa kiinni) Pelikäyttöön et kyllä saa mitään buustia,ainoastaan 2 näyttöä lisää koneeseen (vanhoihin geforceihin max näyttöjä/1 kortti taisi olla 2kpl(itse olisin saanut tuolla omalla radeonviritelmälläni koneeseeni kiinni 6 näyttöä)
SLI-tilaan ei tosiaan saa, mutta mitenkäs vanhan näyttiksen käyttäminen PhysX-laskentaan? Käsittääkseni se voidaan toteuttaa erillisellä näyttiksellä. Koneessa täytyy tietysti olla kaksi PCIe-väylää (en osaa sanoa kuinka nopean väylän PhysX-kortti vaatii) ja riittävän tehokas virtalähde (470 on oikeasti nälkäinen kortti, joten tehoa kysytään jos sitäkin rasittaa kunnolla).
Kyllä tuon jo tiesin,lueppa suora lainaukseni, " (vanhoihin geforceihin max näyttöjä/1 kortti taisi olla 2kpl" Vai onkos tuo 670 "vanhempi" kortti?
Näinhän se on. Eli jos haluaa kaikki irti PhysX:stä ja pitää smootin FPS:n niin silloin erillinen PhysX-kortti on poikaa. PhysX:llä riittänee helposti vaikkapa 4x PCI-E väylä (koska erot 4x ja 16x on sen verta pienet).
Minulla on kysymys liittyen SLI kokoonpanoon niin laitanpa sen tähän ketjuun. Tuli tuossa joskus hommattua toinen Gigabyten GTX 460. Joten minulla on nyt kaksi samanlaista GTX 460 SLI:ssä. Kuuluuko asetusten olla Nvidian ohjauspaneelista siten, että SLI on päällä ja toinen kortti hoitaa PhysX:n? Vai pitääkö se asettaa CPU:lle? Ja oli ylempi asia kummin tahansa. Aiheuttaako vakiona eli 2.8 GHz kelloilla toimiva Phenom II 1055T pullonkaulan tässä kokoonpanossa? Eli olisiko sen kellottamisesta hyötyä? Emolevy: Asus Sabertooth 990FX Prossessori: AMD Phenom II X6 1055T Muistit: Kingston HyperX 1600MHz DDR3 Näytönohjaimet: 2x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB