Hei! Haluan tehdä uudesta tietokoneesta kunnon kooditehtaan, ja sitä varten haluan kiinnittää 2 näyttöä kiinni tietokoneeseen! Näytönohjaimeni on POWERCOLOR HD6850, johon on mahdollista liittää 2 näyttöä. Minulla on yksi näyttö, joka on kiinni DVI-VGA adapterilla. Näyttää siltä että vain toinen liityntäpaikka näytönohjainpaneelissa kelpuuttaa VGA-näytön itselleen, koska toiseen liityntäpaikkaan kiinnitettäessä kuva ei näy. (+ vain yhdessä liitynnässä takapaneelissa lukee VGA) Onko minun pakko siis hankkia DVI-näyttö? Toimiiko se varmasti yhteen VGA-näyttöni kanssa, vai pitääkö minun heittää vanha näyttöni pois ja ostaa 2 DVI-näyttöä? Kyselen näit äasioita vain varmistuakseni. Sinänsä DVI näytön hankkiminen ei ole ongelma, mutta jos joudun heittämään vanhan näyttöni pois, tulee ongelmia Kiitos vastauksista
Miten olet yrittänyt saada kaksi näyttöä toimimaan samaan aikaan? Oletko koittanut säätää Ati Catalyst Control Centeristä näytöille ominaisuudet? Vai jollakin muulla tavalla?
Kiitos vastauksesta mutta selitin ehkä vähän huonosti mitä yritin kysyä: En ole vielä yrittänyt mitään, koska minulla on tosiaan vain yksi VGA -näyttö. Ajattelin vain että tarvitseeko minun ostaa 2 DVI näyttöä vai pelaako yksi DVI näyttö yhteen VGA -näytön kanssa?
No mitä nyt tuosta luin, niin vain toinen niistä DVI liittimistä tukee VGA liitäntää. Tosin tuossa on kyseessä Asuksen kortti, joten ei ole varmaa, toimiiko kaksi VGA näyttöä. E: Eipä näköjään sittenkään toimi tuossa powercolorinkaan näyttiksessä: http://www.tomshardware.co.uk/forum/328584-15-6850
Jeps! Eli luin näistä liitännöistä: urosliittimiä on kahta erilaista: DVI ja VGA. DVI-naaras-liitäntiä on kolmea eri kappaletta: DVI-D DVI-I DVI-A DVI-D lähettää vain digitaalista dataa. Tälläiseen liitäntään saa näytön vain normaalilla DVI liitännällä kiinni. DVI-I liitäntä lähettää sekä digitaalista että analogista dataa, ja siihen saa myös VGA näytön esim. adapterilla kiinni. DVI-A lähettää pelkkää analogista dataa... Eli on olemassa näyttöjä jotka osaavat tulkita analogidataa, ja joissa on DVI-liitin? (Tai sitten näihin menee normi VGA-näytöt, jotka kytketään adapterilla) Kiitos vastauksista, kaikki on nyt ihan selvää: Voin ostaa normaalin DVI näytön, eikä VGA-näyttöni lakkaa toimimasta.