Tallentava digiboksi olisi hankinnassa, mutta minua vaivaa yksi asia. Mainoksissa on joskus mainittu kaksi viritintä sisältävän laitteen mahdollistavan yhden kanavan katselun ja yhden nauhoituksen yhtä aikaa. Toisissa taas luvataan kahden kanavan yhtäaikaista tallennusta ja kolmannen katselua. Onko näitä kahdella virittimellä olevia kahdenlaisia vai mitä pitäisi uskoa? Nyt on kaupoissa Topfield 5100 pvr -laitetta suht edullisesti, mut taitaa olla ensimmäisiä markkinoille tulleita malleja...(?) Jos saa 300-350 eurolla, onko hyvä ostos? Kiitos vastaajille jo etukäteen!
Tere! Tosiaankin on kahdenlaista mainonta "tapaa" ja molemmat ovat tavallaan oikein. 2 viritintä toimii niin että voit tallentaa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta kanavaa. ESIM: Tallennat yle2 ja mtv3 samaan aikaan, kolmas kanava jota voit katsoa täytyy kuulua jompaan kumpaan kanavanippuun. eli yle1 tai sub, ei nelonen. tai voit tallentaa kahta kanavaa ja katsoa boksille aikaisemmin tallennettua ohjelmaa. toivottavasti osasin selittää ymmärrettävästi. =) EDIT: virheitä pois
Tarkennuksena ja varoituksena täytyy todeta että vaikka ylläoleva logiikka 2 virittimen laitteissa on yleisin niin poikkeuksiakin löytyy eivätkä esitteet tai myyjät aina kerro tätä. Esim. Handanilla on malleja (esim. DVB 6000) joilla voi tallentaa VAIN YHTÄ kanava ja katsella toista ja Samsungilla malleja (esim. DCB-P853Z) joilla kyllä voi tallentaa kahta kanavaa mutta katsella vain jompaa kumpaa tallennettavaa. Jäi muuten vielä pikku virhe tuohon ktg:n muuten ansiokkaaseen selvitykseen, eli jos antenniverkon kanavanipuista puhutaan niin sub ja nelonen ovat kyllä samassa nipussa joten se esimerkki voisi mennä näin: "Tallennat yle2 ja mtv3 samaan aikaan, kolmas kanava jota voit katsoa täytyy kuulua jompaan kumpaan kanavanippuun. eli yle1 tai sub, ei urheilu-kanava." http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2999
No nyt selkis.Mulla tää ongelma just.Kaon 620 kanssa. Oon ihmetelly, ku kaikki kanavat ei näy.(2viritintä kaapeli) Huono homma.
Kirjavuutta on virittimien ja kanavien määrissä. Tossa listausta viime vuodelta, kun taistelin asian kanssa. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/513681#3102488