20% packet loss

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Kaameli, Oct 25, 2009.

  1. Kaameli

    Kaameli Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2009
    Messages:
    227
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minulla alkoi torstaina verkko tökkimään. Asiaa jonkin verran tutkin ja ongelma tuntuu olevan suuri packet loss. Pingatessa vaikka www.google.com:ia tai ADSL modeemista seuraavaa osoitetta vaihtelee packet loss 10-30% välillä. ADSL modeemia pingatessa packet lossia ei ole. Kokeilin parilla eri modeemilla ja kahdella eri johdolla modeemista seinään. Ongelma ei muuttunut.

    Pingissä useimmiten menee aina 6 pingiä läpi jonka jälkeen request timed out ja taas 6 pingia läpi. Jos ajan useampaa pingiä samaan aikaa kaikki saavat request timed outin samaan aikaan.

    Modeemista katselin näitä lukemia mutta eivät kerro minulle mitään. Osaisiko joku pistää linkin jossa nämä selvitetään ja kerrotaan jotain lukemia. (Myös englannin kieli kelpaa.)

    Lähetysnopeus 1085 kbps
    Vastaanottonopeus 4222 kbps
    SNR Marginali (Lähetys) 7.2 db
    SNR Marginali (Vastaanotto) 30.5 db
    Linjan vaimennus (Lähetys) 4.4 db
    Linjan vaimennus (Vastaanotto) 0.0 db


    Osaako joku kertoa mistä packet loss voisi johtua? Onko jotain joka voisi olla vialla minun päässäni joko asetuksissa tai raudassa? Osaako joku arvata mitä ISP:n puolella voisi aiheuttaa tämän?
     
    Last edited: Oct 26, 2009
  2. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    SNR Marginit on hyvät ja linjanvaimennukset on molempiin suuntiin huippuluokkaa. Periaatteessa teknisesti ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
     
    Last edited: Oct 26, 2009
  3. Kaameli

    Kaameli Regular member

    Joined:
    Jul 23, 2009
    Messages:
    227
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kiitoksia vastauksesta.

    Perjantaina aamupäivällä soittelin Tampereen puhelimen vikailmoitukseen asiasta. Eivät saaneet viikonlopuksi korjatuksi mutta nyt maanantaina homma toimii ja pingi menee 100% läpi. Eli enempää apua en tarvi. :)
     
  4. heskeli

    heskeli Member

    Joined:
    Oct 3, 2006
    Messages:
    15
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    juu mä katoin kans noi SNR marginit:
    5,9 downstream
    7,0 upstream

    ei taida olla kovin hyvät?
     

Share This Page