2003 serveri ei käynnisty

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by sla123, Apr 26, 2007.

1. sla123

sla123 Member

Trophy Points:
    11
    MIkähän on vikana kun serveri ei käynnisty. Se asentuu ihan oikein, mutta käynnistäessä windowsin logon jälkeen tulee vaan musta ruutu. Uudelleen asennus ei auta, joka kerta sama juttu. Safe modiin käynnistyy.

2. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Kun pääset Safe Moodiin niin käypä katsomassa Administrative Toolseista Event Viewerillä onko punaisia tai keltaisia tapahtumia missään osiossa.

3. sla123

sla123 Member

Trophy Points:
    11
    on punaisia virheitä system osioissa. JOhtuvat siitä että olen joutunut sammuttamaan virrat koneesta kytkimen kautta. Muita virheitä ei ole.

4. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Aika vaikea ruveta näillä tiedoilla päättelemään mikä fibaa, mutta veikkaisin jotain laiteajuria. Onko koneessa jotain PCI kortteja, USB laitteita yms jota voi ottaa pois testin vuoksi?

5. sla123

sla123 Member

Trophy Points:
    11
    Laitteisto on ehjä. Koneessa on ollut aikaisemmin jo kerran asennettuna serveri, mutta olen asentanut siihen jo työaseman pariinkin kertaan päälle. Ja tälläkin kertaa kun asensin, se kerran käynnistyi normaalisti, mutta siihen se sitten jäikin.

6. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    Tarkoitatko että olet formatoinut kovon ennen asennusta?

Voihan joku kohta mennä rikki silti..
    Tarkasta kovalevy, ja kokeile poistaa laitteita mitä pystyy.
    Myös muistit kannattaa tarkistaa.
    Otitko asentaessa samat palvelut käyttöön kuin ennen?

7. sla123

sla123 Member

Trophy Points:
    11
    joka kerta kun olen asentanut uudelleen, olen poistanut vanhan osion ja luonut osion uudelleeen ja formatoinut sen. En usko että laitteistossa on mitään vikaa, kun siihen asentuu xp prof ihan normaalisti.

8. sla123

sla123 Member

Trophy Points:
    11
    nyt taisi ongelma ratketa. NÄytönohjaimet ajurin päivittämisellä alkoi ruudulle tulemaan kuvakin. Ihmetyttää vaan ettei missään vaiheessa tullut ilmi että asennus-cdllä olleilla ajureilla ei toimisi. Laitehallinnassa ei ollut kysymysmerkkejä minkään laitteen kohdalla. Ja ensimmäisen asennuksen jälkeen se jo kerran toimikin. No pääasia että se nyt toimii. Jos on käyttäjäkin välillä vähän tyhmä, niin ei nämä koneetkaan mitään viisaita aina ole.

Share This Page