Tiedän et tämmösiin kysymyksiin on olemassa parempia sivuja kun Ad, mut kysyn silti... ...Paljon tosta saa irti... paljonko voltteja prossuun?? muisteille(vakio2.55) ?? mikä kerroin ja väylä??? lankku on Abit AT7-MAX2 oon n00b näissä kellotus asioissa, joten neuvokaa...
Parhaat väylät ja kertoime löytyy ihan kokeilemalla omasta mielestäni. Ja vähän huono sanoo paljon saa irti, ihan prossusta kiinni.
Sori mut mitä järkee? Tolla prossulla voit esim. pelata hyvin kaikkia nykyisiä pelejä. Miks ihmeessä pitää alkaa kellottamaan ja lyhentää prossun ikää paljon? Sikskö, että voi kehua kavereille ja saa enemmän pisteitä jollain testiohjelmalla? Vaikka olis minkälainen super tuuletus, paljon kellotettu kone ei kauaa kestä. Pientä tehon lisäystä et käytössä huomaa.
Jokaine prosessori on yksilö, jotkut kestää paremmin väylän nostoa kuin toiset. esim. jimmy myy nytkin takuu kellottuvia xp barton prossuja 2500+@3200+ ja vakio volteilla. Joten eiköhän tuo sinunkin prossun sietokyky selviä vain itse testaamalla.
700@933 toimi puoli vuotta kaatumatta kertaakaan, sitten löi päänsä ja kuoli pois. Opetus: kellottamalla uuden koneen hankinta nopeutuu takuuvarmasti. Itse pidin ja pidän edelleen kellottamista niin näyttisten kuin väylien(muisti/prossu) pelleilynä. Vaikka 3dmark tulokset nousevat, niin käytännössä niiden vaikutusta ei huomaa. Kellotusta parempi optimointi on uusien ajurien (näyttis) asentaminen. Ja kun tuntuu, että joku 3d tahmaa ostaa uuden kohtuu hintaisen näyttiksen. Olihan tota kellotusta pakko kokeilla uudella(nyt jo vanha) amd 2000 en muista lukemia (ghz) mutta vastas jotain amd 2300 pojot 3dmark2001se nousi n.400 pojoo ati 9000--> 9700 saisin n.5000 pojoa lisää, mutta enpä osta vielä kun ei tod. oo tarvis, ja vuoden päästä hinnat ati 9700/vastaava -150E.