moi! onko mahdollista liittää tietokoneen 3,5mm:n digital I/O vahvistimeen koaksiaalilla? onko tämä ensinnäkään hyvälaatuinen liitos? kiitos vastauksista!
Kyllä on. Itse ostin varta vasten siihen tarkoitetun adapterin. Saattaisi toimia pelkällä 3,5mm<-stereo -adapterillakin (kun tökkää sen koaksaalikaapelin vain siihen oikeaan), en tosin ole kokeillut enkä ota siitä vastuuta
Tilasin tuollaisen väkkyrän kuin Creative Digital I/O Module. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20729 Sillä saan tuon äänikortin 3,5 digin muutettua rca:ksi ja vedän siitä vahvistimelle. Kirjoittelen saatuani piuhan ja adapterin, että kuinka onnistui.
Nii tuo laitetaan siihen äänikortin oranssiin " Digital " liittimieen? Olenkin miettinyt, että mistähän siihen käypäsen johdon saa, se näköjään onkin tuollanen adapteri. Odotan kommentteja toimivuudesta/kuuluvuudesta Ja tuolla verkkokaupan sivuilla lukee, että adapteri käy " Sound Blaster Live! 24-bit ", niin onko tämä kortti sama asia ---> http://www.soundblaster.com/resources/read.asp?articleid=53902&cat=2 Enenmpää en löydä tietoa tietokoneelta, että mikä Sound Blasterin äänikortti mulla on, ainoastaan tuo linkin logo on Creativen Audio Console:ssa.
Lataahan Everest niminen ohjelma ja katso sillä mikä äänikortti sinulla on. Toinen vaihtoehto on klikata Oma Tiekone -kuvaketta oikealla hiiren napilla, valita ominaisuudet, välilehti Laitteisto, nappi "Laitehallinta" ja listasta etsit äänikorttisi. Tuo olisi kyllä kannattanut tarkistaa ennen tilaamista.
Äänikortti Creative EMU10K2 Audigy / Audigy 2 Audio Processor Tuollasta ilmottaa everest. On ennenkin ollut toi ohjelma ollut mulla. Toinen hyvä on Aida32. Eli tuohon käy adapteri?
Mulla on tuossa vahvistimessa kiinni dvd soitin coaxial kaapelilla. Joten mulla on vapaana kaksi optista paikkaa. Ymmärsinkö oikein, että tuosta adapterista voi vetää optisen johdon vahvarin optiseen paikkaan?
Ei pilkunnussimista, mutta "Sillä saan tuon äänikortin 3,5 digin muutettua coaxialiksi". Toimii myös rca kaapelilla, mutta käsitteissä ¨coaxial on digital¨ ja ¨rca analoginen¨. Se siintä. Mutta tuolla samaa asiaa,,, http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/626861
noin, nyt se moduuli tuli mutta ilmeni ongelmia. laitoin sen kiinni äänikortin (creative x-fi xtreme music [on yhteensopiva]) flexi-jack-liittimeen ja vaihdoin liittimen asetuksista sen toiminnaksi digital I/O. moduulin spdif out coaxial -liittimestä vedin vahvistimen coaxial digital in -liittimeen. ääni kulkee nyt digitaalisesti tietokoneesta vahvistimeen ja siitä kaiuttimille, mutta on seuraava ongelma: vahvistin toistaa vain stereokuvaa (mutta osaa pro logicin avulla muuntaa sen 5.1-kanavaiseksi kuten aiemmin) mutta en saa suoraan tietokoneelta vahvistimen kautta kaiuttimille 5.1-kuvaa. kun testaan tietokoneelta äänikortin softalla takakaiuttimia, niin ne kuuluvat vain edessä. ilmeisesti en saa vahvistinta ymmärtämään, että digitaalinen sisääntulo on 5.1-kanavaista (tai sitten en osaa tosiaan lähettää 5.1-kanavaista, vaikka kaikki asetukset on tietokoneelta niin määritelty) apua?
Ootkos saanut toimimaan? Itse en kyllä oikeen osaa auttaa.. Mutta muuttuko se ääni yhtään "paremmaksi" tuolla stereokuvalla?
vaikea sanoa, kun en varsinaista vertailua tehnyt. pääasiassa ostin laitteen vain tuon 5.1:n takia, jonka olisin halunnut saada kuulumaan. mutta ei ole kunnossa vielä. todennäköisesti vika on tietokoneessa - en osaa käyttää softaa tai jotain. saan sen toimimaan ennemmin tai myöhemmin. mutta äänenlaatu ei ole ainakaan huono en kadu ostopäätöstä. edit: teen korvakuulolla vertailun analogisen ja digitaalisen välillä mutta myöhemmin. pasteen lyhyen arvion tähän ketjuun.
aloinkin tekemään vertailua samantien. sain sekä analogisen että digitaalisen samaan aikaan kiinni ja sitten aina hiiren klikkauksella vaihtelin ja vertailin. vertailulaitteistona siis tietokoneessa creative x-fi xtreme music -äänikortti, vahvistimena yamaha rx-v357, kaiuttimina kaksi SA:n SA1530-tornikaiutinta. lisäksi digin kanssa on se creativen digimoduulisysteemi. kuuntelin cd-laatuista, tässä tapauksessa nirvanan in utero -levyä ja itse asiassa pieni ero on huomattavissa; analogisella ääni on ikään kuin sumuisempi - verhon takana, digitaalisella äänet kuuluvat kirkkaammin, olivat ne korkeita tai matalia. tuntui siltä, että digissä volume on suurempi (?) joten vertailin digiä myös aavistuksen pienemmällä äänenpaineella analogiseen verrattuna. myös tällöin digi oli vertailussa selkeä-äänisempi. tämä voi johtua siitä että johtoa on välissä 10 metriä ja analogisessa yksi liittimellinen johtoliitos. ehkä. en tiedä äänentoistosta paljoa. testatessa mitään EQ:ta tai äänen muuntimia ei ollut käytössä. digin samplaustaajuuden vaihto ei tuottanut korvalla kuultavaa eroa (48 kHz <-> 96 kHz). uskon, että eroa ei huomaa jos vertailujen välissä pidetään paussia.