3 Epäonnistumista putkeen, aihioissako vika?

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by DolbyR, Jan 2, 2006.

1. DolbyR

DolbyR Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen käyttänyt tähän asti Princon DVD-R levyjä (1-4x)ja ei ole tullu mieleen edes kokeilla neron polton jälkeistä tarkistusta. Yleensä olen dataa (DIVX pätkiä) poltellut ja hyvin on toiminut, joskus on pöytäsoittimessa ollut häikkää joidenkin tiedostojen kanssa mutta koneella ei niitäkään ole ilmentynyt.

Nyt yritin tehdä varmiiskopiota eräästä DVDstä taas pitkään aikaan. Alkuperäinen koko oli yli 7GB joten pakkasin sen DVD Rebuilder/CCEn kanssa pienemmäksi. Lopputulos muistaakseni 4,36 tjsp.

Olen tarkastanut että pakatut tiedostot toimivat hyvin.

Poltto nyt ei sit onnistu millään.
    Ensimmäinen poltto onnistui mutta kun kokeilin pöytäsoittimessa niin jotkut osat pätkkivät ja jumittivat, koneella levy jumitti koko koneen.
    Toisessa poltossa päätin kokeilla Datan tarkistusta, poltto onnistui taas hyvin mutta datan tarkistus epäonnistui, logi löytyy tuolta http://www.halmetaudio.cjb.net/log.txt

Näiden jälkeen päätin päivittää firmwaren 2,5 versiosta uusimpaan (3,6) jos vaikka siitä olisi kiinni. Tämän jälkeen uusi yritys...ja 'Burning Failed'.

Näistö Princon levyistäkö tämä johtuu? Vai onko mahdollista että esim. linssi olisi likainen?

Niin, ja nero polttaa ne aina 4x nopeudella, mielellään kokeileisin matalammalla mutta nero ei anna mahdollisuutta valita pienempää nopeutta.
    Jossain foorumilla joku ainakin valitti että Princon levyillä epäonnistuu poltto aina kun 4x nopeus, mutta 2x nopeudella onnistuu.
    Toisella asemallakaan ei voi kokeilla koska se ei polta -R levyjä ollenkaan.

Pitäiskö kokeilla jollain laadukkaimmilla aihioilla, ja mitkä olis sitten semmosia hyviä?

2. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Minulta löytyy lg:n polttava (malli hukassa), ja poltan myös princon aihioille. Princojahan on haukuttu aivan älyttömästi joka puolella. Itselläni on kaikki levyt toimineet/onnistuneet, ja aina olen 4x nopeudella polttanut (antaa kyllä 2x mahdollisuudenkin). Kokeile muita aihioita, jos ei toimi, niin vika on polttavassa, muussa tapauksessa aihioissa. Ja voihan noita princoja kokeilla vielä pari, ne kun eivät kauhean kalliita ole :p

Share This Page